Carina

I Västerås

Kategori: Vardag

Just nu befinner jag mig i Västerås hos Bella och Isabelle.
Åkte hit igår eftermiddag och kommer att stanna till söndag.
Har just vaknat upp i deras soffa där jag sovit riktigt bra.
Men själv känner jag mig inte riktigt bra.
Igår kväll kom halsont och huvudvärk.
Hoppas det inte blir värre utan stannar vid det.

På vägen hit igår så hälsade jag på pappa på kyrkogården.
Jag var ju inte precis ensam där. Fullt av folk och bilar.
När jag är på väg till bilen blir jag lite irreterad på bilisterna som inte riktigt verkar veta vart de ska.
När så en bil dessutom tutar på mig utan att jag gjort något galet
så blänger jag ilsket in genom rutan
och vem ser jag om inte Leena.
Min kompis som flyttade från stan för sådär 10 år sen
och som jag inte träffat på, ja vad kan det vara?, sådär 5 år.
Jo jag visste att hon var i stan för besök
och jag hade en tanke om jag skulle kontakta henne och bestämma ett kort möte på kyrkogården
sådär i förbifarten, men det gjorde jag ju inte.
Men det blev det ändå.
Konstigt så märkligt att vi kunde komma så precis.

Nu ska jag börja göra mig iordning och se om tjejerna tänkt vakna till.
Det ska bli en sväng på stan och sen måste jag nog ha revanch i Skipbo.
Spelade det för första gången igår kväll men nybörjarturen svek mig.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2011-11-05 | 12:11:42
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Åh..har du spelat skipbo! det har jag inte gjort på flera år. Min syster fick ett när vi båda bodde hemma och vi var helt fast i evigheter.

  • emina -konst & kreativitet- säger:
    2011-11-05 | 23:11:26
    Bloggadress: http://eminacreations.blogg.se/

    Hoppas du hade det trevligt i västerås!



    SV: Tack så mycket!

Kommentera inlägget här: