Carina

Lärdom

Kategori: Vardag

Ikväll har jag lärt mig något.
Lägg inte stickningen på golvet bredvid soffan
när du ska gå och hämta mera vin.
Det gjorde jag vilket medförde att när jag kom tillbaka med ett vinglas
i vardera handen trampar jag på eländet och får en sticka upp i foten.
Dessutom så stänker ungefär hälften av vinet i det ena glaset ut
och stänker ner, bord, matta, filtar, kudde, kläder och stickning.
När jag sen går ut i köket för att hämta en trasa
så blodar jag ner golv och mattor.
Blev naturligtvis lite blod på stickningen också.
Som tur är så fanns Stefan där och tog hand om eländet.

Annars så fortsätter fredagen ungefär som tidigare i veckan.
Förkylningen gör sig påmind och jag känner mig rätt vissen.
Nu har näsan börjat rinna också så jag snörvlar och snorar.
Molly och jag har varit ungefär lika pigga de senaste kvällarna.


2011-11-14


2011-11-15


2011-11-18

Idag tog vi med oss Jacob hem efter jobbet.
Sen är det inte en lugn stund innan han somnar.
ALLT ska undersökas. Speciellt allt som har någon/några knappar på sig
som tex micro, fjärrkontroller och annan apperatur.
Han räcker lagom upp för att släcka lyset men inte för att tända.



Han gillade maten och fick i sig en hel massa.
Grillad kyckling och potatisgratäng.
Sån där färdig i påse.
Jag är ju ingen favorit av halvfabrikat men måste säga att det är för himla smidigt och GOTT!

Nu blir det snart sängen.
För mig är det nästan aldrig ett problem att lägga mig och sova.
Problemet är att hålla sig vaken något sånär länge för att inte vara för tråkig.



KOMMENTARER:

  • syster säger:
    2011-11-18 | 22:21:07

    Spik i foten? jajamän! Så det kan gå. Hoppas stickan klarade sig. Nej, jag menade foten!!!!

    Ha en bra lördagsmorgon med lillkillen.

    Yeepi, en ny dag. Vad ska vi göra med den??

  • Mary säger:
    2011-11-18 | 23:54:30
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Ajaj..stackars dig vilken tur att du har en snäll man som tog hand om eländet!

    Fin Molly och sjysst liggställning ser ut som hon riktigt trivs. Tänk om vi människor var lika bra på att bara slappa loss som katter ser ju så himla mysigt ut.



    Hm..så det är hos dig John Blund varit! Fast jag fick en släng av honom idag på vägen hem från Falun somnade flera gånger i bilen. Inte speciellt roligt sällskap jag inte.

Kommentera inlägget här: