Carina

Renoveringen, del 5

Kategori: Inne

Ett steg fram och två tillbaka.
Ja så kändes det verkligen idag.
Började så glatt med att skära till de sista tapeterna.
Och så på med lim på väggen.
Hur mycket lim ska man ha?
Första våden upp, gick väl rätt bra.
Och så nästa, nu gäller det att få kant i kant.
Tycker det släpper just i kanten.
För lite lim?
Då upptäcker jag att det är tapeten som sitter där innan som släpper.
Jo, jag hade rivit bort allt löst men när den blev fuktig så ville den inte vara med längre.
Så det var bara att plocka ner det jag fått upp.
Nu har jag rivit tapeter och spacklat igen. SUCK!
Det innebär att jag måste slipa också och det medför massa slipdamm.
Sen ska jag måla väggen i alla fall 1 gång innan jag tapetserar.
Tur att det inte är någon som jagar en med blåslampa.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2011-11-14 | 22:45:36
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Lider verkligen med dig, verkligen inte kul när sådant där händer.

    Fint skrivet av din dotter!



    SV. hm..känner igen det där med att mönstret växer på vissa ställen.

Kommentera inlägget här: