Carina

Elefantdrular

Kategori: Vardag

Idag fortsatte bakandet inför helgens kalasande.
Blev kolakakor idag också men den här gången utan kakao
och bara halva gräddningstiden.
(Måste stått fel i receptet på dom där chokladkolakakorna).

Och sen bakade jag 2 st drömrullar.
Ett gammalt beprövat recept även om det var ett tag sen sist.
Allt gick jättebra tills jag skulle rulla ihop dom.
Då hade det typ kladdat fast som tusan på smörpappret.
Jo, jag hade sockrat men var det kanske för snålt?
Eller skulle dom ha svalnat av lite, lite innan jag stjälpte upp dom?
Eller skulle dom stått 1 min till i ugnen?
Någon som vet?


Skinnflådda elefantdrular.

Kan man pensla på med smält choklad?
Får nog bli nåt sånt.
Men kolakakorna blev snygga (och goda).

I övrigt så är jag såå trött.
Vill helst bara sova.
Hade ingen lust alls igår att ge mig iväg och gympa
och om jag inte varit fröken så hade jag nog skolkat.
Väl där så gick det ju rätt bra ändå.
Ännu bättre hade det varit om jag kommit ihåg att ta med spelaren.
Stefan fick göra en akututryckning och efter att ha värmt upp till radion så kunde vi köra vidare.

På jobbet går det väl sådär kan man säga.
Min dator/servern har krånglat både igår och idag och jag har tappat några timmar pga det.
Känns ju sådär lagom lugnande när man redan är småstressad - nja kanske inte.

Lite kvar att göra i köket innan det blir Arga Snickaren.
Innan dess ska jag vara färdigfixad för sängen
så jag kan krypa ner mellan lakanen så fort det är slut.
Sen, efter vad som känns som knappt en timme ringer klockan.

Just ja, kan berätta att bilen klarade besiktningen galant även denna gång.
Nu kan vi beställa sovrumsmöbler!

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2011-10-19 | 21:26:16
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    oj, vad mycket gott du bakar!

    vet inte vad det beror på det som hände dig men har hänt mig med när jag bakat vanlig rulltårta är som om överlagret liksom separerat sig från det övriga redan i ugnen? Inge kul iallafall:S men brukar smaka gott iallafall:)

  • Tips säger:
    2011-10-24 | 16:21:21

    Vänd upp och ner på kakan och bakplåtspappret, ta sedan och ''dutta'' med lite vatten på så går det lättare att dra av :)

Kommentera inlägget här: