Carina

Farbror Doktorn

Kategori: Vardag

Idag var det alltså dags för det där läkarbesöket jag bokade för en vecka sen.
Och mycket riktigt, idag kände jag mig ju så där 834 gånger piggare.
Fast magen krånglar igen, alltid något.
Å andra sidan så gör den det rätt ofta numera.

I vilket fall som helst så var han verkligen Farbror Doktorn.
En äldre (tror hon sa att han var pensionerad när jag fick tiden) man
med ett hårt handlsag som var grundlig och tydlig.
Han lyssnade på mina problem och kände på huvud och mage.
Förklarade om muskelhjälmen vi har på huvudet och hur den kan reagera vid t ex stress
och hur magen lever sitt egna liv.

Fick i alla fall ett recept på Inolax som han tyckte jag skulle prova.
Och det kan det ju vara värt, ett medel som funkar både mot förstoppning och diarre.
Bulkmedel - får det en att känna sig mera mätt också.
Är ju ingen nackdel i så fall, då kanske det blir lättare att låta bli att stoppa i sig onödiga saker.



Efter läkarbesöket så blev det en promenad genom Brandkärrs irrvägar.
Trodde ett tag att jag kommit vilse men kom fram dit jag skulle.
Hittade på ett "utomhusgym" och blev lite imponerad.
Det såg ganska nytt ut och jag hoppas att det får vara ifred för marodörer
och används av de boende.

Ikväll blir det jympa som vanligt på tisdagarna.
Har viss träningsverk vid sidan av tuttarna.
Var i gymmet igår och det var ett tag sen, det känns.
Kommentera inlägget här: