Carina

Renoveringen, del 1

Kategori: Inne

Rummet som vi ska renovera har vi redan åtgärdat en gång tidigare.
Då togs det tyvärr inga förebilder utan kameran kom in när vi kommit en bit på väg.
Då såg det ut så här:

Elementet var inte för vackert


och den här dörren satte vi igen.

Den här gången har jag tagit några förebilder




Det var jättesvårt med ljuset

Det är ju klart mycket bättre nu än vad det var från början
men det är fula fläckar efter "kludder" och plugghål som vi vill ha bort.
Nya tapeterna blir nästan samma som de som sitter där, bara nyansen ljusare.
När vi kom hem efter att ha handlat funderade vi över om vi skulle lämna tillbaka dem och använda det som blev över och bara tapetsera de 2 fula väggarna med det.
Men sen bestämde jag mig, det får bli nytt på alla tre.
Den fjärde, den som är fullhöjd (nästan i alla fall) blir en mönstrad variant.

Taket ska också tvättas och målas eftersom det är en massa krossade insekter som sitter där.
Och när vi ändå fräschar upp så blir det att måla fönster och element 1 gång också.
Golvet gör vi inget åt men jag har drömmar om heltäckningsmatta.
Nu kommer det nog inte bli så för om vi höjer golvet det minsta så får inte sänggaveln plats.
Men några mattor blir det naturligtvis.
Jag har snöat in mig på grönt just nu så det blir nog accentfärgen till det ljusgrå.

Än så länge är det inte gjort mer än att jag fyllt i fogmassa i plugghålen som var rätt stora.
Nu ska det få torka under natten innan nästa moment.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2011-10-29 | 21:11:17
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Så Molly slickar inte tillbaka. Våra brukar bytas av ibland slickar dom samtidigt men det ser omständigt ut:)

    Inget fel på grönt "grönt är skönt" som de brukar säga så jag håller med dig grönt är fint!

    Vad ska du sticka på rundstickan då "nyfiken" ?

Kommentera inlägget här: