Carina

Underbara, älskade

Kategori: Vardag

Jag måste ha den mest underbara man.
Ja jag vet, nu undrar en del om vi är gifta?
Nä, det är vi inte, inte än, men han är ändå min man,
mannen i mitt liv.


Inte bara en älskad man, en älskad morfar också

Den här veckan har vi jobbat olika tider vilket innebär att vi bara träffas i sängen
och då är antingen den ena eller den andra för trött för någon direkt konversation
eller något annat.
Dessutom är jag tokjagad på jobbet och det har blivit tidiga mornar
och senare kvällar än jag räknat med
så hem och hushåll har fått stryka på foten
i alla fall från min sida
men Stefan håller ställningarna.

Efter att ha lämnat köket i total röra,
efter att i alla fall ha ordnat matlådor,
så ser det ut så här när jag kommer hem nästa dag.


diskat och undanplockat


och vedbaljan påfylld med ved och stickor

Stefan, har jag sagt att jag älskar dig?
Om inte så gör jag det nu.

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: