Carina

Award

Kategori: Vardag

Jag har fått en award av Mary.
Nu vet jag inte riktigt vad ordet award betyder men om man googlar på det
så står det nåt om utmärkelse och formellt erkännande så det måste ju vara nåt fint.

Awarden innebär att jag ska svara på några frågor, och dom kommer här!


*Varför började du att blogga?
På nåt sätt trodde jag väl att några gamla bekanta skulle tycka det var kul att se vad som hände i mitt liv. Jag vill berätta men också dokumentera vad som händre i mitt liv, både med ord och bilder. Som nån slags dagbok. Ibland vill jag bara skriva av mig frustrationen och ibland förska väcka andras åsikter. Och så vill jag nog ha någon form av bekräftelse. Se att andra läser det jag skriver och gärna lämnar en kommentar om det också. Nu går det väl sådär med de sistnämnda. Tycker det är lite för dåligt med åsikter och kommentarer men fortsätter ju envist i alla fall.

*Vilka bloggar följer du?
Det är inte så många men för att nämna några: justinlife, familjen annorlunda, och ninninusens. Det finns flera och jag hoppas att ni inte känner er förbisedda nu. ni vet ju att jag läser och ibland lämnar en kommentar.

*Vilka favoritfärger har du?

Det är ju olika vad det gäller. Mina kläder går oftast i svart, blått och rosa. Blommor tycker jag om röda, rosa och vita, inte så förtjust i gula fast gult är ju vackert det också. Alla gula, orangea, och röda färger på hösten är ju fina, liksom den spriande gröna på våren. Grönt är en färg som jag tycker man blir väldigt lugn av och vad jag har hört så är det den färg som har flest nyanser. På köksbordet finns just nu en lila löpare och lila ljuslyktor och det är ju fint.

*Vilka favoritfilmer har du?
Nu blev det nog fel fråga för mig. Jag tittar ju inte så mycket på film. Men när jag väl gör det får det gärna vara svenska filmer. "Under solen" och "Såsom i himelen" kan man ju titta på många gånger. "Pritty woman" och "Mamma Mia" har jag ockse sett flera gånger. Alltså gärna romantisk drama. 

*Vilket land drömmer du om att besöka
?
Hoppas jag får möjlighet att besöka många länder i framtiden. Just nu pratar vi om Danmark och Italien. Barcelona (alltså Spanien) är också lockande. Indien har ju lockat eftersom Bella har en rot där. Och så hoppas jag att det blir USA nån mer gång.

Och så ska stafettpinnen gå vidare. Jag skickar den till Mollans word och Primaballerinas.
Det är också bloggar som jag följer.
Och skulle nu någon annan av mina läsare också nappa på det så är ni också välkomna att ta del av den.


Hösten ÄR vacker!
Kommentera inlägget här: