Carina

Hela veckan lång

Kategori: Vardag

Den här veckan har bara flugit iväg.
Jag som trodde ajg skulle hinna blogga en massa har knappt suttit vid datorn alls.


Oj vad jag var lik mamma på den här bilden!

I måndags var vi och hälsade på den nya lilla bebisen en stund efter jobbet.
Oj vad små dom är.
Den lilla klänningen vi köpt kan nog passa i vinter
och det var väl lite det som var meningen också.

I tisdags hann vi med ett kort besök hos Erika med familj
innan det var dags att åka hem och förbereda sig för första jympapasset för säsongen.


Erika och Jacob mumsar glass

I onsdags var det direkt hem efter jobbet.
Jag dammsög ovanvåningen.
Det var inte igår som jag dammsög, det brukar vara Stefan som sköter den biten.
Plockade med en massa tvätt också.
Huset skulle ju fyllas till helgen och jag försökte få lite ordning till det.



I torsdags var det tvunget att veckohandla.
Mest ett nödvändigt ont känns det som.
Sen var det premiär för torsdagsträningen.
Fast inte i den formen som det ska bli eftersom träningsfröken inte kunde delta själv.
Men vi 4 som var där kämpade på lite grann i alla fall.
Och sen blev det en skön bastu efteråt.

I fredags gällde det att få ihop logistiken så det blev att åka 2 bilar till jobben.
Stefan som slutar redan vid tolv fick äran att åka till Flen och möta upp Bella
och hennes nya flickvän som presenterades för första gången.
Isabelle heter hon och henne gillade jag!
Själv blev jag kvar i stan och körde ett pass på Friskis & Svettis innan jag åkte hem.
Det var ett skoj medeljympapass och det ska jag försöka gå på fler gånger.
Skönt sätt att avsluta arbetsveckan och påbörja helgen.
Sen fick jag komma åka hem och träffa Bella o Isabelle.
Lisa skulle också varit med men hon blev kvar i Nyköping en kväll till.



På lördagen var det dubbelkalas.
Vi åkte alla in för att fira Erika och Jacob som ju fyllde i måndags, båda två.
Mycket paket, kakor och tårta blev det.
Allt var gott men bullarna var klart bäst!
Sen följde Jacob med oss hem och då går det i 170 minst.
Inte en lugn stund så länge den killen är vaken.


KALAS



Systrarna Pettersson + Jacob


Och så bytte vi ut Jacob mot Bella

Blev inte mycket till sovmorgon idag.
Grabben vaknade nån gång mellan 5 och 6 och frammåt halv 7 så gick vi upp han och jag.
Sen var det full fart igen tills det var dags att sova middag.
Men det är inga problem att få den killen att sova.
Bara lägga honom och stänga dörren.
Ofta babblar han lite för sig själv en stund innan han somnar men inget mer.


Nybadad kille

Nu har morfar och Lisa åkte iväg för att återlämna den lilla bastarden
och jag njuter av lugnet.
Ska försöka få fason på några jympalåtar som inte fungerade så bra.
Förbättringar är ju aldrig fel.



KOMMENTARER:

  • izabella säger:
    2011-09-11 | 19:29:25
    Bloggadress: http://homomilk.blogg.se/

    tycker de är så kul att du gillar isabelle! :D

  • Johanna säger:
    2011-09-16 | 21:21:46

    Herregud vad lik du är mormor! Trodde först att det var hon när jag började scrolla ner. Kram.

Kommentera inlägget här: