Carina

Vad är det för väder

Kategori: Vardag

Augusti var verkligen åskans månad
och det konstiga vädret verkar fortsätta.
Idag gick jag ut för att ta min lunchpromenad.
Hade både regnjacka och paraply med men det behövdes ju inte.
Det var ju riktigt fint ute.
OCh vad händer? Jo när jag kommit bara en liten bit på väg så börjar det småregna.
Jag vänder tillbaka men efter bara några steg så tänker jag:
- Det blir nog bara några stänk
så jag fortsätter
Och det gör regnet också.
Kommer bara en liten bit till och det regnar mer och mer.
Blir ståendes under ett träd mellan slottet och ån.
Trädet skyddade inte särskilt bra och jag bestämmer mig för att gå tillbaka till jobbet.
Tar av mig den våta tröjan och utrustar mig med regnjacka istället.
Nu får det bli bara en kort tur bort till Lidl.
När jag kommer ut därifrån skiner solen och regnjacka känns helt fel.

Sen är det rätt skapligt väder hela eftermiddagen
ända till precis just när jag ska ge mig ut.
Parkeringen ligger en liten bit bort men nu har jag både paraply,
regnjacka och gore-texskor.
Det är jag glad över för regnet stod som spön i backen.

Nu är det åska och regn här medans solen lyser bort i väster.
Det är verkligen alla möjliga slags moln som samsas på himlen.
Små vita fluffmoln, större fluffmoln, tunna skira moln, gråa moln och svarta åsk- och regnmoln.
Så här har det varit i flera dagar nu ju.
Man brukar säga: Rätt som det regnar kommer det en skur.
Men nu är det mera: Rätt som solen skiner så kommer det en skur.
Skallebang får man av åskluften också.

I övrigt så är Bella hemma på besök.
Hon kom hem för att baka bullar med systrarna.
Det var bestämt sedan tidigare.
Och så tror jag nog att hon behöver packa om också.
packade ju för en weekend och blev borta en vecka.
Och idag åker hon iväg igen.
Ska skjutsa henne till tåget senare ikväll.
Men jag fick sällskap vid matbordet idag.
Vi åt stekt tonfiskfilé.
Det händer inte ofta men är väldigt gott.
För ett tag sedan hittade jag några paket i frysdisken till riktigt bra pris.
Och idag festade vi på det.
Det blev köppotatissallad och grönsallad till.
MUMS!


Bella väntar på tonfisken

Har varit produktiv och bakat 2 äppelkakor också.
Just nu står dom i ugnen och luktar gott.
Det ska bli lite att mumsa på för mina arbetskamrater imorgon.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2011-09-02 | 19:18:13
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Vi har också sådant väder hållit på hela veckan! Men vädergudarna gillar nog mig för varje dag kl 15 när jag ska cykla hem har solen skinit och jag har bara behövt torka av sadeln på cykeln och trampa hem:)

Kommentera inlägget här: