Carina

Ingen go

Kategori: Vardag

Den här veckan har verkligen flugit förbi.
Det har varit en sån där sen vecka så det har inte varit mycket till kvällar.
Den stund som funnits över har vi roat oss med att flytta bokhyllan från ena rummet till andra.

En liten del av allt vi plockat med

I onsdags hann jag med ett välbehövligt besök hos frissan.
Gillar verkligen att gå ditt och bli omhändertagen i ett par timmar.
Och sen känna sig fräsch och fin efteråt.

I torsdags var jag till Stockholm i arbetet.
Det försvinner verkligen mycket tid när man ska åka fram och tillbaka dit.
Lyckades inte gå tidigare från jobbet som jag tänkt, snarare tvärtom och sen handla på det.
Det innebar att det inte heller blev någon träning.

Igår kom syster och svåger hit.
Det var precis så trevligt som det brukar vara.
Mycket prat, en del vin, god mat och sällskapsspel blev det.
Kameran fick vila.
Men knäppte några bilder idag innan de åkte.
Då ägnade vi oss diverse uteaktiviteter.


Kjelle sällskapade med brassestolen


Syster hjälpte mig att räfsa


och Stefan gav sig på ett träd


Siri låg på trappan.

När gästerna lämnade oss vid lunchtid så hjälpte jag till med trädet innan vi gick in och slappade vid TV:n.
Sen fortsatte jag att slappa på sängen.
Och nu slapp vid datorn.
Är inte på topp idag, kan det kallas bakis.
Eller är det nåt skit som härjar i min kropp (kände mig lite krasslig i fredags kväll också).
Kanske en kombo av båda.
Känner mig i vilket fall helkonstig i munnen och det har jag gjort sen i torsdags.
Det brukar tyda på att nåt förkylningsvirus är på G.
Nu ska vi fortsätta att slappa i soffan med en film och lite mat.
Jag kommer säkert att somna, som så ofta när vi ser på film.

Bloggen kommer lite i andra eller kanske tredje hand just nu.
Tid och lust har saknats.
Men vem vet, rätt vad det är så är jag på det igen.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2012-04-15 | 18:18:06
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se/

    Kul att du skrev ett inlägg:)

    Men som sagt man ska leva först sedan blogga. Ibland har man inte tid och ibland vill man bara slappa lite utan att raportera om det:)

    Bra att allt är bra med dig iallafall och att ni också haft fint väder, en del bloggar har varit väldigt snöiga i helgen, skönt att man klarat sig från sådant!

  • Herta säger:
    2012-04-15 | 19:21:19
    Bloggadress: http://hertabloggen.blogg.se/

    Härlig helg och härlig dag speciellt idag. Här har vi ägnat oss åt snarlika uppgifter. Hoppas lite sol fastnar också om inte så inombords.

Kommentera inlägget här: