Carina

Nöjd men trött

Kategori: Ute

Jihaa, stora gräsmattan är färdigräfsad.
Med Stefans och min förenade insats så blev vi klara idag.
Hade inte trott vi skulle fixa det den här helgen så känner mig mer än nöjd.

Även idag var vi uppe tidigt och det är faktiskt riktigt skönt.
Nu fick vi en hel del gjort på förmiddagen.
Den som bara brukar försvinna i inget i vanliga fall.

Redan vid 12.30 tiden var det dags för rast.
Solen lyste med sin frånvaro just då men kaffe o tårta intogs ändå ute.
Lite kyligt var det men när vi väl kom igång och jobba igen så blev vi varma.
Sen kom också solen och hjälpte till att värma.

Jag fick för mig att elda en del ris men det blev inte så mycket.
Även om vi eldar i tunna så tycker jag det är lite läskigt.
Det går så himla fort om nån gren tippar ut eller om det blåser ut lite glöd
så jag la ner det.

Nu känner jag mig rätt mör i kroppen efter helgens insatser i trädgården
och gårdagens motionspass.
Blir en tidig kväll ikväll.
Och klockan ringer ju strax efter 4 imorgon bitti så det är lika bra det.

Minns ni att jag beklagade mig lite om min amaryllis?
Att den inte verkade vilja blomma i år.
Den var bara lite sen.
Nu glädjer den oss med sina fina blommor
men de är inte lika kraftiga som förra året.






Kommentera inlägget här: