Carina

PÅSK!

Kategori: Vardag

GLad påsk på er alla läsare!
Har inte haft tid med eet här riktigt då det varit full upp med annat.
I veckan höll vi på för fullt för att kunna få undan gamla sängen
och in med matbordet.
Det fixade vi men det återstår fortfarande en hel del
som att bokhyllan ska flyttas
och så skulle en annan lampa och mattor sitta fint.
Lycka vore ju att hitta fler stolar, gärna lika de vi har
men, men man kian inte få allt.

Bella o Isabelle skulle komma med tåget till Flen vid lunchtid på långfredagen
men det blev ändrade planer och jag hämtade dom vid stationen i Eskilstuna på torsdagskvällen.
Var lagom trött i ögonen då eller kanske i tröttaste laget men Bella tog över ratten
så jag kunde softa i baksätet på vägen hem.

Långfredagen gick åt att laga mat (min avdelning) och städa (Stefans uppgift).
Som tur var hjälpte Bella i Isabelle till på slutet så när Erika o Carro dök upp
med familjer så var jag nästan klar.
Sen åt vi påskbuffé, godis o cheeeeeesecake tillsammans.
Umgicks och lekte med Jacob.
Blev ju bra till slut även om jag hade kunnat gjort lite mer köttbullar.

Idag blev det sovmorgon. Gick inte upp förrän 9.20 och då var jag först uppe.
Idag fanns inga förplikelser på schemat.
Kändes så himla bra. Att dessutom veta att det är ytterligare 2 dagars ledighet som väntar ingav ett enormt lugn.
Men så helt plötsligt blev lugnet för mycket och jag kände mig rastlös.
Men det avhjälptes med ett parti Plump fram tills det var dags att ordna med maten.
Porterstek -första gången på hela vintern. och så gott.
Perfekt mat att förbereda också.
Lisa o Jimmy dök upp och vi åt med god aptiit.
Nu har diskmaskinen (läs Stefan) gjort sitt och alla softar på sitt håll.
Jag känner mig skönt avslappnat och lite på pickalurven. Lite sugen på fest!!


Lekte med Bellas kamera men hade inget tålamod





Kommentera inlägget här: