Carina

Små mål

Kategori: Vardag



Igår var ingen vidare bra dag.
Den började 3.30 med att telefonen ringde.
Lilla mamma som mådde riktigt dåligt och ville att jag skulle komma till henne.
Det gjorde jag naturligtvis.
Hjälpte henne iordning och skjutsade henne till akuten.
Väl där så blev hon ännu sämre.
Hon var riktigt ordentligt yr i huvudet och klarade inte mer än att ligga ner.
Men annars var hon inget snurrig utan helt klar i huvudet.
Blev några timmar med henne där men efter att det bestämts att hon skulle få komma
till en avdelnig för vidare observation åkte jag hem.
Kände mig helt slut och la mig för att sova någon timme eller två.
Hade nog kunnat bli ännu mer om jag inte satt klockan.

Sen var jag som ett lik hela dagen.
Min mun var helt torr och en massa blåsor som iriiterade.
Kände mig också konstig i hals och huvud men inget nämnvärt.
Att bara sitta i soffan gick rätt bra men att göra något var för jobbigt.
Blev ingen jympa för mig igår.
Var på väg att lägga mig innan sju men höll mig uppe till tjugo i åtta.
Sen sov jag, och sov.
Ända till klockan ringde och det var dags att gå upp 4.20.

Idag har varit en mycket bättre dag.
Jag har känt mig piggare (fast inte helbra).
Blåsorna finns där och orken är inte på topp.
Mamma mår mycket bättre.
Det var ingen stroke som det fanns lite misstanke om
utan troligen något skit på balansnerven.
Hon blir kvar en natt till på sjukhuset men imorgon får hon åka hem.
Hon lät som sitt vanliga jag när jag pratade med henne vid lunchtid.

Idag hade jag inte satt upp så stora mål för vad jag skulle få gjort.
Tvätta en maskin tvätt, dammsuga under en säng (där det normalt ligger en extrasäng)
och ordna matlåda.
Det där sista var lätt, fylld lövbiff från frysen och ungsstekt potatis som var kvar från helgen.
Sen lite färdig sås som fanns i kylskåpet.
Det andra var inte heller så betungande.
Dessutom har Stefan och jag varit ute i vedbon och flyttat på lite ved
och så har jag deklarerat.
Blev alltså lite bonus på att-göra-listan.
Till och med bloggen fick sig en uppdatering.
Inte illa pinkat va?
Nu blir det snart Arga snickaren innan det är dags att sova igen.
S N A R K ! ! !

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2012-04-18 | 20:01:17
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se/

    Låt som en riktigt hård gårdag. Men så braa att din mamma inte var så sjuk som ni trodde först.

    Om du känner dig hängig så tycker jag du ska unna dig lite slapptid också och inte flytta för mycket ved! man ska vara rädd om sig:)

  • Agnieszka-2barnsmorsan säger:
    2012-04-20 | 14:10:20
    Bloggadress: http://agnieszka.blogg.se/

    Det var sjukt jobbigt, men OJ så roligt!

Kommentera inlägget här: