Carina

Rullar på

Kategori: Motion, Ute, Vardag

Semestern rullar på och nu är vi inne på sista veckan.
De första 3 veckorna hade jag smått ångest över att börja jobba igen.
Nu börjar jag förlika mig med tanken.
 
Förra veckan blev mer hektisk än vad som var tänkt.
Vad som hände där i slutet har jag ingen lust att skriva om här.
Men på torsdagen var i alla fall syster o svåger här.
Vädret såg dystert ut till att börja med men  det blev riktigt hyfsat.
Vi kunde sitta ute och fika och sen grilla.
Valde dock att sitta inne och äta.
 
Vill att det ska vara njutningsfullt att sitta ute.
Och just nu så är det antingen vädret eller getingarna som ställer till det.
Tycker inte det har varit det väder som man förknippar med getingsommar
men getingarna verkar ha anpassat sig till klimatet.
Tycker dom finns överallt, både i vedhögen och bon.
Och igår hittade vi ett jordgetingbo i gräsmattan.
Och så den första mördarsnigeln på tomten.
Den klipptes itu direkt.
 
Den här veckan vill jag bara ta det lugnt.
Har pysslat lite i rabatt och häck och tänker fortsätta med det.
Promenader har det också blivit, både långsamma och mer tempofyllda.
Men jag tänker inte nämns dessa så mycket här utan registrerar dom på Runkeeper istället.
På torsdag har jag tid och massören och det ser jag fram emot - tror jag.
Tills dess har jag inte tänkt åka nånstans.
Möjligtvis att jag tar mig till Bettna och köper yoghurt för den är slut.
Annars får vi köra Kajsa Vargs "Man tager vad man haver" och rensa lite i kyl o frys.
 
Just ja, idag sålde vi resårmadrassen som vi haft på Blocket.
Hon som köpte den fick även de 2 madrasserna som skulle till skroten.
Skönt att äntligen ha blivit av med dom.
Dom var i så dåligt skick så vi knappt ville skänka bort dom
men nu slapp vi problemet med att transportera bort dem.
 
 

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2012-08-14 | 19:52:37
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se/

    Hoppas det inte var något allför otrevligt som hänt dig i slutet på veckan:S Förstår att du inte vill blogga om allt brukar utelämna en massa jag också. Behöver ju inte alla gånger vara orevliga saker som utelämnas heller utan bara sådant som man vill ha för sig själv även trevliga saker:)
    Har haft problem med att kommentera din blogg försök flera gånger under helgen utan att lyckas:( har haft problem med bloglovin också igår och idag de verkar dåliga på att uppdatera uppdaterade bloggar. Kanske det är något som hänger ihop.
    Bra ide det där med resåren. Gjort något liknande för länge sedan på 80-talet och vill minnas att den satt skönt i midjan sen. Läskigt när det klämmer hårt och inte går att knäppa upp eller när man får flera linningar i midjan som sitter åt fast det är ett mera vinter problem.

Kommentera inlägget här: