Carina

Så var det slut för denna gången.

Kategori: Inne, Ute, Vardag

Så var semestern över.
Ja, återstår ju en helg då, eller i alla fall söndag, innan det är dags för arbete igen
Jag skulle kunna tänka mig ett par veckor till,
eller kanske rent av ett par månader.
Ja, jag har i alla fall inte hunnit ledsna på att vara dagdrivare.
 
Har inte gjort så mycket den här veckan
mer än skruttat hemma och satt fart med lite av det som ju skulle fixas under sommaren.
Sent ska syndarna vakna.
Har påbörjat målning av trädgårdsmöbler
(återkommer med detta i ett eget inlägg)
och så har jag i alla fall börjat med nya gympaprogrammet.
Dumt att spara sådant.
Nu har jag liksom släppt allt vad gympa heter
och har svårt att hitta inspirationen.
Men har som sagt, har kommit igång och det känns som det nog ska bli nåt.
Har ju ett par veckor på mig innan vi kör igång.
 
Annars då?
Jag var till staden i torsdags.
Hälsade på på jobbet och kollade vad jag ska köra igång med på måndag morgon.
Och fyllde på lite i matförrådet.
Under tiden hälsade Stefan p ett par släktingar.
Och sen var vi dit igår igen.
Jo det var så att min massagetid var inte alls på torsdagen utan på fredagen.
Men jag hade blivit varse om det innan så jag slapp att stå där med lång näsa på torsdan.
Blev ett ganska dyrt stadsbesök.
Vi köpte äntligen en lampa till matrummet (bild kommer nångång) och så beställde vi soffbord.
Nu har vi tittat runt och velat fram o tillbaka
men det blev det vi såg från början och som båda gillade.
Tanken var väl att förska hitta något som var lite billigare
men hellre nån tusenlapp extra och vi känner oss nöjda.
 
I trädgården har det också hänt grejer.
Förutom att jag rensat upp lite och flyttat på en del plantor så har liljorna slagit ut.
Kändes som det varit knoppar i flera veckor.
Dom vita har riktigt många blommor.
Den rosa har bara 3 men är fin ändå.
 
Bilderna är nån dag gamla. Idag har det slagit ut fler knoppar.
 
 

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2012-08-19 | 13:21:30
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se/

    Vackra blommor!
    Känns som om det finns mycket kvar den här hösten. Vissa år är allt överblommat innan sommaren är slut och det är tråkigt.

Kommentera inlägget här: