Carina

Toppendagar, del 2

Kategori: Fest

När vi kommmit av båten så drog vi våra trolleyväskor över kullerstenarna i gamla stan mot vårt hotell.
Stannade till och köpte oss varsin glass i hembakt våffla.
Det var ett STORT hotell med MÅNGA rum.
Rummet var snäppet större än hytten men badrummet var väl c:a 3 ggr så stort.
Fint och fräscht. Jag gillade särskilt badrummet.
Och FRUKOSTEN.
Det var relativt lugnt när vi kom dit men sen så vaknade alla barnfamiljer till
och det blev mycket folk som irrade runt även här
men inte alls som på båten.
Mycket gott fanns det och här hade man förstått hur en äggröra ska va.
Kan tänka mig detta hotell igen om det blir aktuellt med övernattning i Stockholm.
Prisvärt och bra läga nära centrum och stationen.
Clarion hotell Sign

På torsdagskvällen blev det mat på Drottningatan.
Jag hade siktat in mig på nån pasta men det slutade med pizza för oss båda.
Efter maten strosade vi runt lite i city innan vi gick tillbaka till hotellet och sov gott.

Öl o pizza

När vi vaknade på fredagsmorgonen så regnade det ute.
Men efter att ha klarat av frukost och packning så hade det blivit uppehåll.
Vi gick till stationen och låste in våra väskor.
Jag bestämde mig för att lämna regnjackan i väskan men tog med mig tröja o paraply.
Det visade sig vara onödigt eftersom det blev riktigt varm o soligt senare.

Vi tog spårvagnen och åkte ut till Skansen.
Det var jag som ville det.
Ingen av oss var särskilt shoppingsugna så kände inte för att dra runt på stan.
Jag har inte varit på skansen på många år
och det var nog ännu längre sen för Stefan.
Knatade runt och tittade på såväl byggnader och djur.
Vi provade också på att gå på styltor vilket jag inte gjort sen jag gick i skolan.
Var ganska stelt och stappligt men visst gick det.
Mamma, pappa, barn i lodjursfamiljen.

Efter Skansen hann vi med varsin Turkisk burgare i Saluhallen
och lite reafyndande på Kapp-Ahl.
Sen gick vi till stationen, hämtade våra väskor och väntade på tåget hem.

Det var verkligen några toppendagar och jag tackar Stefan.
Kryssningen var en av mina födelsedgspresenter.
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2012-08-05 | 17:54:31
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se/

    Vad mysigt ni ser ut och ha haft!
    Fin hytten var och lyxig utsikt ni hade. Var fint hotellrummet ni hade också.
    Söta lodjur, synd att de inte går att ha som tamdjur kunde vara ett trevligt alternativ till hund:)

    SV. Låter otäckt det där med din lilltå:S
    Gick bra med han som körde äggbilen åtmindstone fysiskt sedan är det nog läskigt att tippa sådärför att inte tala om vad det måste vara arr ringa till chefen och säga att man har massa "förlorade" ägg i en rondell i Ludvika:)

Kommentera inlägget här: