Carina

11 dagar

Kategori: Vardag

Nu väntar 11 dagars ledighet.
Känns himla bar kan jag lova.
Har försökt få ledigt en dag de 2 senaste veckorna
men det har (som vanligt) skitit sig.
Länge såg det ut som jag skulle kunna vara ledig idag
men det slutade med att jag fick jobba.
Men till lunch var jag klar med det som var tvunget.
På jobbet hade vi julfrukost med skinkmacka, köttbullar, prinskorv och rödbetssallad.
Sen så kom "Tomten".
Ett hop-plock från Bönornas delikatesser och ett SF-kort laddat med 200:-
Tack snälla tomten!
 
Väl hemma så tog jag itu med belysningen i utegranen.
Den hade liksom halkat ner.
Det var inte bara det utan den ena ljusslingan vägrade fungera.
Så trasslade bort den och snodde till resten.
Sen gick jag ut i hagen och hämtade enris
så nu är det enris i trappan både ute och inne.
När jag kom tillbaka såg jag att domherrarna hälsade på.
Fantastiska fåglar och dom tillsammans med nysnön fick julkänslorna att ta fart.
 
Inne blev det att lägga in sill och koka risgrynsgröt.
Vet faktiskt inte om jag nånsin gjort det förut.
Den ska bli till ris a la malta.
Kokade jordgubbar i sockerlag också som vi ska ha till.
Och så gräddade jag bondkakor.
Degen hade jag gjort redan i söndags men det blev aldrig av
att skära upp och grädda dom.
Bondkakor gör jag bara till jul och jag svär ungefär lika mycket varje år.
Degen är jättesvår att få ihop och vill dela på sig hela tiden.
Men goda blir dom och hör liksom julen till.
Det är också det enda jag bakat.
Skla baka ett par vörtlimpor också men det får bli på söndag.
Såna där bikarbonatslimpor som bara är att röra ihop och skjutsa in i ugnen.
 
Har hunnit med 2 träningsavslutningar också.
På avslutningen tränar vi inte så mycket utan det blir mer lek.
Av mina tisdagsmotionöärer fick jag en fin korg full med godsaker. MUMS!
 
 
På torsdagen var det Sandra som skulle leka med oss men hon var sjuk så jag fick rycka in.
Hittade på någraq små grejor som jag tog med magterial till
och så körde vi typ "Sista minuten" som dom gör i Dobidoo.
Jag hade förberett det till tisdagen men då hann vi aldrig med det
och det var uppskattat kan jag säga.
Dom ville liksom inte sluta.
 
Det här blev ett inlägg skrivet i en timme då jag vanligtvis brukar sova.
Men den här ledigheten tänkte jag ändra dygnsrytmen lite.
Kanske kan jag vara vaken lite längre än till nio-tio.
Och imorgon ställer jag ingen klocka.
 
Gonatt!
Kommentera inlägget här: