Carina

december

Kategori: Vardag

 Så blev det december och 1:a advent och alldeles lagom så kom snön.
I år tyckte jag att de flesta verkade längta efter snö
och bara blev glada när den kom.
Fast jag har också förstått att det varit problem i trafiken.
 
.
 
Vi har Jacob här hos oss i helgen.
Erika behöver vila upp sig efter operationen
och pappa Johan jobbar i helgen
så då fick vi rå om honom HELA helgen.
Det känns att man inte är riktigt van
men jag tycker att vi fixade det riktigt bra igår.
Vi hann med att vara ute och åka pulka
men lyckades också få upp adventsljus både ute och inne.
Dessutom så rullades det sådär 130 köttbullar.
 
 
Pulka visade sig vara en hit så vi gjorde om det idag.
Det var fantastiskt fint vinterväder.
Såntdär man vill ha, några minusgrader, vindstilla, sol och snö.
Jag gjorde nåt som hette krabbelurer till lunch.
Kan väl kalla et vör bakpulverplättar eller nåt sånt.
Jacob gillade det och åt så jag trodde det skulle komma ut ur öronen.
Nu sover han middag och vi passar på att ta det lugnt till skidskyttet.
Senare på eftermiddagen så åker vi nog och lämnar den lille "ilbattingen".
Alterntivet är att han stannar till imorgon men tror det blir idag
så kan vi stanna till han somnat.
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2012-12-02 | 15:47:46
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se/

    Vi har haft fint vinterväder också men imorse var det -12 grader! Kan inte minnas en förstaadvent någonsin varit så kall under mina 35 år!
    Får verkligen inte hoppas att den här helgen kommer sätta ribban för hela vintern och bli ännu kallare.

  • syster säger:
    2012-12-02 | 17:01:10

    ser roligt, kallt o vackert ut!
    Inte alls samma väder här, heller ingen snö..(finns bara lite puder, men kallt -8)

Kommentera inlägget här: