Carina

Det lackar mot jul.

Kategori: Vardag

Ojojoj, vad tiden går fort.
Nu är det bara dryga veckan jul.
Jag hade hoppats på lite ledigt för att röja undan och feja
men vad händer? - Jo det är som vanligt den här tiden
JOBB - JOBB -JOBB.
Inte vansinnigt mycket men tillräckligt för att inte hinna mer mycket mer än att sova hemma.
Men nu har jag ju hela helgen på mig att dona hemma.
Och det lär ju blir jul vare sig det är städat eller inte.
 
Kallt har det varit i veckan men idag är det runt nollan.
Istället blåser det som tusan och jag är säker på att det känns kallare än tidigare dagar.
I söndags var det -19 på morgonen och ett fantastiskt vinterväder.

 
I tisdags var det julbord med jobbet.
Vi var på slottet, vilken fantastiskt miljö.
Och gott var det.
 
 
Nu har bussarna börjat trafikera tätare utanför oss
så jag tackade ja till ett pvar snapsar och åkte buss hem.
Sen buss nästa morgon igen.
Väldigt smidigt!
 
I torsdags avvek jag från jobbet ett par timmar på eftermiddagen
för att uppvakta svärfar som fyllde 75.
Han träffa kusiner och sysslingar till en kort stund.
Ja inte mina men dom andra är ju det med varandra.
 
 
Träffade lille M för första gången.
Han har hunnit bli 6 månader men är fortfarande liten.
En glad lite skit.
 
Nä nu är det dags för frukost! Hejdå!

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2012-12-15 | 14:45:27
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se/

    Verkligen mysig miljö ni åt julbord i!
    Varit kallt här också så illa en morgon så jag håller på att sticka mig en lovikkamössa:)
    Men nu ligger det på ett par grader kallt och snöar massor så jga gissar på snöskottning hos far imorgon igen.

Kommentera inlägget här: