Carina

Ingen nattuggla

Kategori: Vardag

Skulle ju försöka ändra dygnsrytmen nu under ledigheten
men får väl säga att det går sådär.
Att sova längre på morgonen är inga större problem
men att hålla sig vaken på kvällen är inte lätt.
 
Igår var klockan visseröligen frammåt midnatt när jag gick och la mig
fast då hade jag sussat skönt i soffan till en film.
Ytterligare en film där jag sett typ första halvtimmen.
Det börjar vara rätt många nu.
I morse var klockan klockan 10 när jag klev ur sängen.
Kan ju knappast kalla det morgon utan snarare förmiddag.
Men vad hjälpte det, har varit trött hela dagen.
Lyckades se HELA "The Girl with the dragon tatoo".
Nästan i alla fall, tog bara lite microsömn.
Och så några sträcka-på benen-pausar.
 
Imorgon blir det spännande för då ska vi på bio.
Lång film är det också då vi ska se "Hobbit".
Den börjar 17.30 och jag funderar på hur jag ska lägga upp strategin.
Kan ju inte ta en powernapp precis innan eftersom vi ska handla och äta innan filmen.
Nu ska vi ju ha sådana där 3D-glasögon på oss, kanske kan man smygblunda lite under dom.
Fast det är ju lite bortkastat att sova på bio.
 
Men om jag lägger mig nu vid 10 och sover till 9 imorgon.
Kan det funka då måntro?
 
 

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2012-12-27 | 15:17:44
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se/

    jag brukar köra på godispåse så kan man småäta hela tiden = ingen risk att somna:)
    Har oordning på sömnen jag också. Vaknar flera gånger på nätterna för att blåsan tycks ha krympt redan.. min "snälla" syster lovade att det bara var början.

    Svar: Jo jag körde tricket med godis. Men min lilla påse räckte inte till slutet. Du blev det vattenflaskan istället.

    Känner igen det där med blåsan, mot slutet visste man bra var stans toaletter var belägna. Kanske är olika hur det växer också och trycker på.
    Carina

Kommentera inlägget här: