Carina

Lediga dagar med bl a bio

Kategori: Film, Vardag

Det händer inte särskilt mycket dessa dagar.
Och det var ju just det som var tanken, bara vara ledig och ta det lugnt.
I torsdags åkte vi in till Nyköping.
Handlade mat och dryck inför nyår innan vi åt pizza på Bella Donna
och sen avslutade med bio.
Vi tittade ju på" Hobbit - en oväntad resa".
Det var första gången jag var på 3D-bio.
Var lite svårt att vänja sig med glasögonen och djupet.
Vissa saker, som t ex texten hamnade väldigt långt fram
och då tyckte jag det var svårt att se vad som hände i bakgrunden.
Fast visst var det rätt häftigt.
Filmen var väl ungefär som förväntat.
Hade hört att början var seg och då var det nära att ögonen föll ihop.
Sen så kom den ju liksom igång och de 13 eller var det 14
 små dvärgar och hobbiten klarade av att besegra tusental Orcher och Vättar.
Fast är det saga så är det ju och jag visste ju redan innan att det är så.
Men kan inte annat än att tycka att det blir lite för mycket.
2 filmer till ska det bli men frågan är om jag kommer att se dem på bio.
 
 
Igår var vi bara hemma.
Jag tog en promenad till en granne för att lämna lite saker.
Tog med mig mina nya halkskydd (julklapp från syster)
och det var ju tur det för grusvägen var nyspolad.
Skridskor hade nog funkat det också.
Annars hände inte mycket mer än att Stefan och jag tog oss igenom alla spel på Kinect Sports.
Det blev många hjärtliga skratt kan jag avslöja.
 
Idag tog jag bilen till Katrineholm.
Kikade runt lite snabbt på stan och köpte en golvlampa.
Ville ha en liten uppe vid TV-soffan så jag kan se att sticka mm
utan att behöva tända upp hela rummet.
Och nu använde jag pengar jag fått i julklapp.
Så man kan säga att det är en julklapp från mamma.
Känns bra att köpa en bestämd sak för pengarna och
att dom inte bara ramlar in i den allmäna ekonomin.
 
Vädret är inget att hurra för.
Ena stunden snöar det för att nästa töa.
Det innebär mest halka och elände
plus att det känns grått och tråkigt ute.
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: