Carina

VINTER

Kategori: Vardag

Nu är det verkligen vinter.
Idag har det snöat i stort sett hela dagen.
Lätta små flingor - men många.
När jag skulle åka hem så var bilen helt snöklädd.
Mycket ramlade av bara jag slog i dörrarna
och tur var väl det för snöborsten hade gömt sig.
Var glad att det inte var tung blötsnö när jag rakade av resten med händerna.
Vantarna blev blöta som det var.
 
Det gick väldigt lugnt i trafiken.
Bara genom stan tog en kvart tror jag.
Sewn var det bara att inrätta sig i ledet.
Men en del har svårt för det och då går det som det går.
Precis innan Fjällskärskorset så är det trafikmeddalnde på radion.
Först nåt om vägen mellan Strängnäs och Enköping och sen
hör jag väg 52 mellan Nyköping och Stigtopmta i höjd med Fjällskärskorset.
En bil som har kört av vägen.
Dom hann inte prata färdigt innan jag ser bilen.
Det såg inte ut att vara så allvarligt utan mer en avåkning in i snön.
Gissar att det var en som skulle köra av på rakan och så styrde det inte
utan den fortsatte ut till vänster och ner i diket.
Som tur var inget djupt dike och det var en singelolycka.
 
Det gick bra att fjösa bakom en annan bil, tänkte inte ens tanken att åka om
och när den svängde av var jag glad att jag inte varit förstabil hela vägen.
Snön yrde framför billyktorna och svårt att se var vägen var när allt var vitt, vitt, vitt.
 
Bestämde mig för att ställa in gympan.
En stor del av gänget skulle ändå på syjunta idag
och eftersom de flesta har några kilometer att åka
tyckte jag det var dumt att ge sig ut.
Nu har jag istället eldat och skottat.
 
Fint med snön på det adventspyntade fönstret.
Fast kameran och fotografen suger.
 
Och A, ny ljusgirlang är inköpt men kommer nog itne upp förrän till helgen.
Du får nöja dig med halv Coca- Cola.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2012-12-05 | 11:20:33
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se/

    Vad hemtrevligt det såg ut:)
    Fått snö här också men inte märkt av så mycket trafikproblem. Men sikten var lite dålig när vi körde ut till far på landet igårkväll.

Kommentera inlägget här: