Carina

Duktiga jag

Kategori: Vardag

...eller inte.

Idag hade jag tid för mammografi.
Kallelsen kom för c:a 1 månad sen och har suttit på kylskåpet.
Jag tänkte att idag skulle jag åka från jobbet i tid.
Det brukar ju vara en del problem med att hitta parkering
och så kan det vara kö vid kassan
(ja jag har fått skäll för att jag var sen en gång).
Precis när jag ska göra mig klar för att åka så tar jag fram kallelsen
och tittar på den en gång till.
Kullbergska sjukhuet!
Det är i Katrineholm och inte i Nyköping där jag befinner mig.
Nu finns det ju ingen chans att hinna och även om det hade funnits så hade jag inte åkt dit.
Hur kan man vara så klantig och missa var det var.
Tog väl helt enkelt för givet att det var i Nyköping då jag varit där sist.
Försökte ringa och meddela att jag inte skulle dyka upp
men naturligtvis finns det inget nummer direkt dit
utan till mammografienheten i Eskilstuna
som är en dataröst som vill att man ska knappa in
personnummer och telefonnummer och så ringer dom upp
ungefär 1,5 timme senare än tiden jag fått.
Blah - vad jag hatar dessa funktioner ibland.
Dessutom missade jag när dom ringde 5 minuter tidigare än vad dom sagt.
Och ringer dom igen? Näää inte då.
Skit samma, jag lär väl få en faktura på missat besök
och så får jag väl boka in ett nytt. JAAA!

Hade ett annat besök inbokat idag också
men det hade jag bättre koll på.
Var till frissan och fick en välbehövlig genomgång.
Började med ögonbrynen då jag får ligga på en massagebänk.
Först plockar hon ögonbrynen med tråd och pincett.
Undrar varje gång hur hon gör med den där tråden
men det går ju inte att titta när hon håller på.
Sen på med färg och så fick jag en filt över mig
och hon släckte ner och jag fick ligga där i 10 minuter
och höra på nån plipp-plopp-musik och somnade lite.
Sen färg i barret på huvudet och klippning.
Det är min oas i vardagen så där varannan månad.

För övrigt så snöade det igår kväll så i morse var det att borsta fram bilen
och skotta bort värsta snön så att det gick att komma ut på stora vägen.
Stefan tog sig ut för att hjälpa till men då var jag klar.
Ja, jag tog inte mer än nödvändigt.
Men han hjälpte mig att titta så det inte kom några bilar bakom backkrönet
och så tog jag sats.
Har lärt mig att köra rakt upp och inte svänga innan i alla fall
framhjulen är uppe på vägen.
Sen var det ganska snöig och hal vägbana men alla tog det rätt lugnt
och jag såg faktiskt inte en enda incident på vägen.



Kommentera inlägget här: