Carina

Morgonbloggande

Kategori: Vardag

När inte kvällarna räcker till får det bli ett inlägg så här på morgonkvisten.
Inte många ord för jag ska strax brumma iväg.
Det är kallt idag, -14 grader och jag har letat fram en tröja jag inte använt på länge.
Hoppas att kupévärmaren som Stefan satte in i bilen igår kväll funkar.
Den jag provade tidigare blåste bara runt kalluften så den var inte till nån nytta.

Tur att jag har Stefan som hjälper till med sådanan sakaer.
Han tänkte också på att låta vattnet stå och rinna lite under natten.
Vis efter att det frös förra vintern.
Inte tänkte jag på nåt sånt inte.

När jag kom ut från badrummet alldeles nyss så satt båda katterna utanför skafferidörren.
Inte det vanliga sättet att tigga mat på så jag anade oråd och öppnade.
Mycket riktigt så var det en mus där
och efter in insats av mig med att flytta på diverse flaskor
så kunde Molly göra en insats.

Hon har gjort en annan insats också.
Igår kom våra möbler och just nu står dom bara ocks väntar för vi har inte tid att göra nåt.
Men katterna tycker det är spännande med kartongerna
och Molly har redan börjat riva upp ena kartongen.



Efter jobbet igår ägnade jag mig åt lite shopping.
Skulle köpa fågelfrö på ÖB och passade på att köpa lite annat också.
Såna där roliga saker som tvätt- och sköljmedel, tvål och schampo.
Men hittade också dom här fina ljusmuggarna.



Sen tog jag en tur förbi Erika och Jacob.
Oj, jag tyckte Jacob hade vuxit i sättet massa sedan vi sågs sist för 1,5 vecka sen.
Han pratade på och lekte runt.

Nä nu måste jag ge mig iväg.
Yoghurten är uppäten.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2012-02-02 | 21:11:25
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se/

    Fina ljuslyktor du hittat. Vi brukar köpa ungefär samma saker som ni på ÖB:)

    Duktiga katter som sköter sitt jobb!

    Usch för den här kylan. Jag har ju ingen bil att bekymra mig för imorse men funderade länge på kläder. Hatar att frysa men gillar nästan lika lite att vagga fram som en michilin gubbe:S Någonstans mittemellan är att föredra men så svårt att hitta.

    Hoppas din bil var varm och skön att sätta sig i !

Kommentera inlägget här: