Carina

Ny kallelse

Kategori: Vardag

Idag kom en ny kallelse för mammografi.
Jag trodde kuvertet skulle innehålla en faktura för uteblivet besök men
kanske kom mitt meddelande som jag talade in fram
trots att jag glömde trycka fyrkant när jag pratat klart.
Men tiden kommer att ombokas.
Dels är det i Katrineholm den här gången också
och jag vill ju gå i Nyköping eftersom jag är där varje dag,
fast inte just den dag som jag är kallad till för då är jag ledig.
Alltså tror dom att mammografi är det man planerar in på 50-årsdagen.
Nää, då befinner jag mig på annan ort.

I övrigt är det fredag kväll nu.
Haag har just utklassat Strömstedt i På Spåret -finalen.
Känns bra eftersom jag höll på dem.
De har verkligen en fantastisk utstrålning.
Nu ligger helgen framför oss.
Inga barn hemma och och inget är planerat.
Känns väldigt skönt.
Kanske en chans att komma ikapp med liet här hemma.

Såg på FB att en "gammal kompis" är i K-holm.
Hon som jag träffade på kyrkogården på Allhelgonaafton.
Skulle vara kul att träffa henne men får se hur det blir.
Vet inte om jag har mobilnumret, tror det försvann när telefonen gick sönder
men anar var hon kan bo under vistelsen och dit hittar jag säkert ett nummer.

Ha en skön helg allihopa!

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2012-02-18 | 18:16:25
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se/

    Skönt med oplanerat ibland. Här har det varit jobblördag.

    Gick snabbt för dig att få en ny tid. Men undra hur de tänkte när de bokade den?!?

    Landsting och andra kan aldrig debitera uteblivna besök som inte direkt bokats med patienten. Patienten kan ju vara på andra sidan jordklotet och absolut inte önskar en tid hos vården:)

    Skulle nog inte vara fel att bara någon annanstans nu i snöovädret men förhoppningsvis så lockar det fram våren ordentligt.

Kommentera inlägget här: