Carina

Prinsesstårta

Kategori: Vardag

Imorse när vi satte oss i bilen för att åka till jobbet
pratade dom mest om en sak på radion,
Kronprinsessan och Daniel befann sig på förlossningen.
Sen är det väl det som det pratats mest om hela dagen.

Jag ska ju till Stockholm i början av nästa vecka och hade planerat att assistera vid förlossningen
men nu hade ju den lilla prinsessan för bråttom att komma ut.
Kanske kan jag stickanåt litet sött i helgen och så köpa en fin bukett blommor
och åka ut till Haga slott med.
Har jag tur får jag pussa på den lilla och kanske blir bjuden på Gofika.
Nähä, inte det. Man är inte välkommen.
Får väl hitta på nåt annan att göra då.

Jag precis som så många andra funderar över namn.
Jag håller på Astrid eftersom jag gillar det och så Lillian eftersom
Vickan verkade ha en fin relation med prinsessan Lillian.

När vi ändå är inne och pratar om Prinsessor så passar ju prinsesstårta bra.
Det har jag just blivit bjuden på.
På träningen idag så reagerade jag på att det var kortare tid än vanligt.
Sergant Eriksson hoppade helt plötsligt fram bland låtarna.
Förklarade att vi skulle ta de här övningarna innan vi blev för trötta.
Men sen blev det liksom inget mer än stretch och avslappning efter det.
Och när vi ligger där i det nedsläckta rummet och slappar
så smiter Eriksson själv ut för att kissa.
Säger hon.
För strax efter så kommer hon in med just en prinsesstårta med tända ljus
och alla börjar sjunga.
Dom ville uppvakta mig lite i förskott.
Blev lite generad. Varför blir man det egentilgen?
Sen dukade vi fram tallrikar och åt tårta.
Det var inte nog med bara tårta utan jag fick blommor och paket också.
En bukett tulpaner och presentkort på Stadium
Det passade bra för jag behöver lite nya träningskläder.
Tack så jättemycket alla svettiga tanter.

Fick förresten en bukett rosor också av Stefan tidigare idag.
Det var lite försenat alla-hjärtans-dag-uppvaktning.
Sen att det var jag som började plocka bland blommorna och valde kan vi ju tala tyst om.



KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2012-02-24 | 18:34:23
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se/

    Vad roligt att dina gympavänner överaskade dig så och fina blommor du fått. Varit massa halt här också och blött där jag inte halkade runt igår så kändes det som om jag vadade!

    SV.. om far hittar någon gul flleecefilt har jag lovat göra kantareller också. Just nu har jag Karl-Johan på gång tänkte lilla Ester skulle få dem sedan:)

Kommentera inlägget här: