Carina

Hela helgen

Kategori: Vardag

Du har ju hela helgen på dig.
Ja just det, hela helgen på mig att inte gör något.
Ingenting planerat i alla fall.
Och gudars vad skönt jag tycker det är.
Sen finns det ju alltid massor att plocka med om man nu skulle känna sig rasatlös,
eller för att döva sitt dåliga samvete för att jag aldrig gör nåt husligt arbete.
Ute går ju också att göra en massa om man nu skulle få lust med det.
Klippa häck och rensa vid sjön t ex går ju alldeles utmärkt på vintern,
särskilt som det inte är en massa snö ivägen.
Men, men vi får se vad det blir av det.
I första hand ska jag ta hand om mig själv och försöka bli av med den här
förkylningen som slagit klorna i mig.



Igår var vi och tittade lite på bilar.
Toyota hade VIP-kväll och visade upp sin nya miljdiesel och bjöd på smörgåstårta.
Och när vi kom hem hade vi en ny bil med oss.
Ja inte sprillans ny och inte köpt hos bilhandlaren
men dock en Toyota.
Vi har nämligen köpt mammas bil.
Redan nästa vecka blir vi av med SAAB:en eftersom dom kallar tillbaka alla tjänstebilar
och vi behöver ju 2 bilar med våra olika arbetstider
och mamma skulle ändå inte ha sin bil kvar.
Så nu får det bli den ett tag framöver.
Alltså 2 äldre, mindre Toyotor.
Men det ska nog gå att leva med.
Har ju inte planerat in någon bilsemester i år.



KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: