Carina

Ledig dag

Kategori: Vardag

Igår torsdag hade jag tagit ledigt.
Fast jag fick jobba desto mer dagarna innan men det var det värt.
Men typiskt nog så känner jag mig allt annat än pigg när jag väl är ledig.
Det började redan på sennatten då jag var uppe på toa.
SEn sov jag oroligt och magen var uppblåst och gasig.
Även ont i kropp och huvud.

Men vi företog oss det som var planerat för dagen.

Just det IKEA.
Och vi handlade lite mer än värmeljus.
Köpte allt (nästan) som ska vara i vårt nya sovrum.
Fast med oss hem hade vi bara byrå och sängskåp,
mattor, kuddar, lakan och lampor.
Nya kuddar och Stefan slog på stort och köpte ett nytt täcke.
Jag gillar mitt täcke jag har nu men kanske ångrar jag mig och köper ett nytt vid senare tilfälle.
Säng och klädskåp kommer den 1 februari.
Nu känns det långt dit men så fort som tiden går så är vi snart där.
Innan dess måste jag försöka bli av med 2 skrivbord/databord.
Någon som är intresserad?

Jag hade fått på mig ett par nya strumpbyxor som jag köpt på Lidl.
Jättesköna och fina men dom ville inte sitta uppe.
Och med ens mindes jag varför jag inte gillar strumpbyxor.
Fick gå in på toa några gånger för att dra upp dom.
När vi hade varit inne i centrala Linköping och ätit och sen var på väg tillbaka till bilen
fick jag köra ner händerna i jackfickorna och hålla i strumpbyxorna
eftersom både dessa och trosor var på väg under rumpan.
Jag var dessutom orolig över att grenen skulle krypa så längt ner så att den skulle synas under klänningen.
Brukar ta ett par trosor ovanpå strumpbyxorna också men missade det igår.
Det var ett misstag.

På tal om äta så var det inget som var av intresse igår.
Men fikat på IKEA smakade riktigt bra
och jag lyckades få i mig en halv pizza innan jag kände att jag var nästan redo för att fixa en egen.

På hemvägen sov jag mestadels och längtade bara hem till sängen.
Klarade dagen bra men nu var jag helt slut.
Bar in grejorna och kröp under täcket. Sen tillbringade jag en stund i soffan innan det blev sängen igen.

Idag känner jag mig piggare men inte 100, när gör man det egentligen?
Det är fint väder ute och nu blir det en lugn promenad innan jag ska plocka undan lite som samlat på sig under jobbveckan och skruva möbler.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2012-01-06 | 14:29:07
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Så ni var på IKEA också igår.

    Men tror ni köpte lite mer än oss:)

    Tror jag ska köpa strumpbyxor på lidl jag har precis motsatta problemet brukar få ta saxen och klippa lite i midjan för att de sitter åt så hårt! Du kanske skulle prova Lindex tror det var där jag köpte vanliga nylonstrumpor sist med det problemet:)

    Vad fikade ni för något på IKEA då? Vi körde lågprisvarianten kaffe och kanelbulle 5kr. Sedan lyxade vi faktiskt till det köpte en förrätt för 9kr till 17kr köttbullarna:) Första gången jag åt IKEAs köttbullar men de var helt ok.

  • gun säger:
    2012-01-06 | 14:42:25

    hahaha , ja dessa strumpbyxor kan man ju få spader på :) antingen når de till hakan eller hasar ner.... Men jag har testat Lindex också och tycker nog att de är bäst, lite dyrare men.......



Kommentera inlägget här: