Carina

Snickarverkstad

Kategori: Vardag

Idag har jag haft snickarverkstad.
Jag har snickrat en bräda.
En fönsterbräda.
Det fanns inget färdigt som passade så vi köpte en brädbit
och skulle sen runda till hörnen på den.
Det tog sin lilla tid men nu är det gjort.
Nästan som "Arga snickaren" men lite mer tid när allt ska gå med handkraft.



Jag har en liten dröm inom mig och det är en snickarverkstad
med lite mer rejäla maskiner som har sin plats.
Inte en geringssåg som man ska leta fram inne bland annat bråte i bon
och som sen står lös på vedlårn.
Längtan är inte så stark så att jag verkligen jobbar på den
men den finns där.
Och vem vet, en dag kanske det händer.
Möbel- eller finsnickare finns där också som en dröm
men det blir nog inget mer än just en dröm.
Men tänk att få snickra ett fint vitrinskåp nån gång.
Det vore väl nåt.

Ja, ja. Jag drömmer vidare och fortsätter mot målarverkstan.
Kommentera inlägget här: