Carina

En blogg som berör

Kategori: Vardag

Det är några bloggar som jag följer, inte många.
Sen varför det blivit just dess beror på olika saker.
Någon är för att jag känner personen ifråga,
någon som brukar kommentera min blogg,
någon därför att jag gillar hur personen skriver osv.
Ibland halkar jag in på någon blogg och ofta blir det inte fler besök där
och så finns det sådana som jag bara måste fortsätta följa.
 
Men jag har hittat en blogg som verkligen berör.
Johanna skriver om cancern som tagit fäste i hennes kropp.
Hon skriver på ett rättsamt och öppet sätt om sin kamp
som är allt annan än vacker.
Men hon har också en humor som är underbar.
Och hon berättar gärna om sin nya kärlek
och förtvivlan över att inte kunna/orka vara den mamma hon så gärna vill,
om sin fantastiska familj och vännerna som finns hos henne.
 
Jag känner inte Johanna mer än genom hennes blogg
men har förstått att hon är en fantastisk människa
och jag skulle gärna vilja ha henne på min vän-lista.
I dagsläget orkar hon inte skriva så ofta
men varje dag tänker jag på henne
och kollar om det kommit någon uppdatering.
 
Jag hoppas verkligen att Johanna ska få må lite bättre.
Nej jag önskar att Johanna ska få bli frisk.
 
Alla ord är får små när det gäller Johanna.
Försöker med en stor virtuell KRAM istället.
 
 
 
Kommentera inlägget här: