Carina

Grill

Kategori: Vardag

Hämtade tjejerna vid tåget som planerat.
Eller nästan i alla fall, handlade innan och hade hunnit precis om jag inte fått en avstämning.
Så de fick gå från stationen till Ica
men dom reser med lätt packning, det var fint väder och är inte särskilt långt
så det var OK för dom.
 
På hemvägen svängde vi in till Ekenäs kvarn och tog en fika.
Chokladfudgepaj förstås för Berlla o mig.
Törs likosm inte ta nåt annat för det finns liksom inget som toppar den.
 
 
Väl hemma så blev det att sätta fart med att bl a göra en potatissallad.
Erika med familj kom på en spontan grillmiddag.
Det blev lite rörigt ett tag men till slut kunde vi sätta oss att äta.
Så gott med grillat, blev en blandning av kotlett, karréspjäll,
kebabspett och qournfilé.
Hemmagjord fransk potatissallad och så någon köpvariant.
Bearnaisesås förstås även om den godaste var slut i affären.
Grillad mango till också.
 
Sen lektes det runt i trädgården med kubb, radiostyrd bil och Jacobs traktor.
Erika började leta efter sin telefon och efter att ha ringt till den
kunde vi konstatera att den låg UNDER trappen.
Låter ju inte allt för konstigtr men vår trapp är rätt tät
men längst ner finns en springa precis lagom stor för en tunn mobil att ramla emellan.
Dom skyllde på Jacob men jag tror att det var hon själv som
puttat ner den där med foten när hon satt på trappen.
Med hjälp av ett par stekspadar lyckades dom peta fram den.
 
Igår var det riktigt varm, inte så mycket sol men varmt.
Det var efterlängtat och skönt.
 
Idag lyser solen och Bella o Isabelle gör sig klara för att åka till Kolmården.
Själv är jag också nästan klar.
Jag ska åka till Nyköping för att sen åka på utflykt med ett gäng tjejer i min egen ålder.
Tror faktiskt jag är yngst av dem alla.
Vi hängde ihop på den tiden jag bodde i Strängnäs,
nu syns vi inte så ofta, nån gång ver eller vartannat år typ.
Ska bli trevligt och vädret verkar vara på vår sida.
Vad Stefan hittar på vet jag inte men hoppas han har en skön dag han också.
Kommentera inlägget här: