Carina

Helgen

Kategori: Vardag

 
 
 
      
 
Den här helgen har inte hänt mycket.
Vädret är lynnigt och inbjuder inte till uteaktiviter.
Har städat och donat lite inne.
Just nur ser det mer ostädat ut.
Jag började röja bland en massa grejer och det är inte klart än.
Men blir nog bra så småningom.
I alla fall bättre än innan.
 
Igår var svärföräldrarna hit på lite fika framåt eftermiddagen.
Jag bakade en blåbärspaj efter konstens alla regler.
Det skulle vara både blåbärssylt och blåbär i den
så kokade sylten på fredagskvällen.
Skulle också vara lite balsamvinäger i fyllningen,
men nja, jag vet inte om det var så lyckat.
Hade nog föredragit den utan vinäger.
 
Har också haft annonser på blocket om diverse grejer
så igår var dom här och hämtade både takbox och studsmatta.
Oj vad dom har ringt på dessa grejor.
Sängen mm var det inte samma intresse för.
Men nu har vi en köpare även på denna och den ska hämtas på tisdag.
Skönt att bli av med saker som mest står och skräpar.
Sen är det mer som står men det ska skrotas ut.
Måste bara få någon som kan köra det.
Det vill säga bil o släp med chaufför.
 
Inte mycket mer att säga om helgen.
Ganska händelselös.
Jo just ja, när jag tog ut mina stavar
som jag lagt på golvet i baksätet i bilen
upptäcker jag att det där tumgreppet (eller vad det kallas)
är alldeles blött.
Det är vatten på golvet i bilen.
Ingen aning om hur det hamnat där så nu pågår uttorkning
och så måste det bli någon läcksökning hur det nu ska gå till.
 

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2012-07-15 | 19:36:03
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se/

    Fin bild!
    Skönt att röja ur ibland. Vad hurtiga ni är som säljer grejer på blocket. Vi är mest slöa blir till tippen istället när vi gör oss av med saker eller så eldar vi upp det på landet hos far.
    Det där med vatten i bilen har jag hört många kunder som haft problem med den här sommaren. Det tycks kunna rinna in på de mest omöjliga ställen om det regnar tillräckligt mycket.

    Svar: Det mesta kör vi till tippen men synd att bara skrota saker som det inte är nåt fel på. Men trögt att få till en annons, det tog sin lilla tid innan det blev gjort.
    Carina

Kommentera inlägget här: