Carina

Stadstrip

Kategori: Vardag

 
 
 
 
Idag var det dags för en tur till Nyköping.
Diverse ärenden skulle uträttas.
Det började med att jag var och frisserade mig.
Så nu är jag nyklippt och ögonbryn är ansade och har fått ltie färg.
Sen skulle vi till CO för att köpa en trolley-väska.
På vägen dit fyndade Stefan på Dressmans rea.
Ett par rutiga långa shorts, ett linne o en T-shirt blev det.
Jag köpte mig ett par träningsvantar.
Dom är avsedda för styrketräning men jag ska ha dom när jag stavgår.
Fick lite skavsår i händerna när jag gick utan.
Och så en väska då.
Vi behövde en ny inför vår lilla trip i slutet på veckan.
Var en kort eftersom den försvunnit nånstans i mellanöstern.
 
Sedan vidare till Mio och här kan man säga att vi storhandlade.
3 soffor beställda.
Nu är det bara att vänta och försöka rensa i så där 6-8 veckor.
 
 
Nu var vi strategiska och käkade lunch på MAX
innan vi handlade mat.
Skulle köpa färg också men på Karlssons hade de bara STORA burkar
och så mycket färg behövde vi ju inte så det får bli på annat ställe en annan gång.
På vägen hem passerade vi Sagers möbler
och hann med ett snabbvarv därinne.
Behöver ju ett nytt soffbord också
men har inte hittat det riktigt rätta ännu.
Kommentera inlägget här: