Carina

Tack och hej då!

Kategori: Vardag

 
 
 
 
På torsdagen hade jag bjudit hit samma tjejer som jag umgicks med dagen innan.
De skulle till Örebro och stannade till här för lunch oi fika på vägen.
Det blev några hektiska timmar på förmiddan
för att hinna städa undan det värsta och fixa med lite mat.
Det blev Ceasarsalld som ju är så gott.
Fick mixtra och tixa lite eftersom jag handlade för 4
men vid närmare eftertanke så var vi 7 som skulle äta.
Men är man en hejare på att koka soppa på en spik så ordnar det sig.
Tror att alla åt så att de var nöjda.
 
Till fikat hade jag inte tänkt alls.
Det blev en smulpaj med jordgubbar, rabarer och lite mango.
Gillar Kajsa Vargs uttryck; Man tager vad man haver.
Det kan bli både spännande o gott.
 
Några av oss hann också med en sväng ner till vår "strand".
Ja det låter storsint att kalla det strand men vilket ord tycker ni kan passa?
Kunde konstatera att det drivit in lite ny vass.
 
Efter fikat skjutsade Stefan tjejerna (de yngre) till tåget
och efter en stund fortsatte de äldre tjejerna sin resa.
Nu var jag alldeles själv hemma en stund
och hämtade andan och kom ifatt mig själv.
När jag har folk runt oimkring mig vill jag umgås och ge 100 eller ännu mer.
Tycker det är så himla kul men sen kan jag behöva ta igen mig.
 
Och tar igen mig gör jag, trots sovmornar så klarar jag intge av att vara vaken särskilt länge på kvällen.
Redan vid 10 bäddade jag ner mig i sängen.
 
 
 
Kommentera inlägget här: