Carina

Var är solen?

Kategori: Vardag

Här har man räknat med att vakna till en stor, varm sol
och så är det molnigt!
Jag gräddade ju pannkakor igår kväll
för att vi snabbt ska kunna komma ut på sjön idag.
Och solvarma pannkakor är ju såå gott att äta när man är vid sjön.
Men innan vi ätit frukost och kommit i ordning så har den förhoppnigsvis kommit fram.
 
Igår la vi ju som sagt i båten.
Röjde bort den där vassen som flutit in och så puttade vi iden.
Putta är ett litet ord i sammanhanget, båten är stor och vi fick allt ta i lite.
Sen hämta motorn och hänga på den.
Visst är det spännande om den överhuvudtaget ska starta
,den är ju gammal och har inte varit i tjänst på snart 2 år.
Men efter att Stefan dragit i snöret ett antal gånger så hostade den igång.
Det blev en mycket kort tur innan vi gick hem och gjorde oss iordning för stadsbesök.
 
 
Vi åkte till Odensbacken för att kolla på möbler.
Var ett soffbord vi var sugna på och som dom hade sommarpris på
men det var alldeles för lågt så nu vet vi det.
Tittade naturligtvis på andra möbler också och provsatt några soffor
men vårt beslut om soffor från Mio står fast.
Vi passade också på¨att äta när vi var i Odensbacken.
Hittade en servering som låg lite vid sidan av.
Stefan åt pizza och jag något som kallades för Grekisk XXX.
Minns inte namnet men det var två tunna fläskfiléskivor med tomat o feta emellan,
serverat med ädeölostsås, som inte smakade så ädelt, och pommes.
Mätta blev vi alla fall.
 
Sen försökte jag titta på OS-invigningen men  det var drygt.
Var på väg mot sängen innan det var dags för Sverige att tåga in
men somnade i soffan innan jag hann dit.
Missade förstås Sverige också men då är det bra med en sån Boxer där man kan spola tillbaka.
Tröjorna såg ju riktigt mysiga ut.
Kan tänka mig en sån att kura in mig i när det är lite småkyligt.
Men hoppar nog gärna de blågula skorna.
 
Nä nu är det bäst att saätta fart för fätt som det är så skiner väl solen med full kraft.
 

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2012-07-28 | 17:11:47
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se/

    Funderar jag också vart solen var. Full dimman när jag åkte till jobbet och då var klockan ändå halv 10!
    Sedan kom solen en vända innan det började spöregna eller skyfall är bättre ord. Nu småregnar det fortfarande och åskar på avstånd.
    Hade svårt att hålla mig vaken jag också igår. När vi kollat sveriges intågande så gick vi och lade oss och slog på tven i sovrummet låg och halvslumrade hela evigheten tills de tände elden som jag bara har dimmiga minnen av:)
    Hoppas ni fick en trevlig dag på sjön!

Kommentera inlägget här: