Carina

Bara regn hos mig

Kategori: Vardag

Här regnar och regnar det.
Och det gäller visst många delar av landet.
Tittade på Stockhom maraton igår.
Stackars krakar att springa i det vädret.
Regnet i sig kan väl kanske vara OK
men 6-8 grader och närmare storm också.

Idag ser det inte ut att blåsa så mycket
men vet inte om det spelar så stor roll för mig
för jag tänker nog inte gå ut mer än nödvändigt idag.
Om det nu är nödvändigt över huvud taget.
Kanske ta mig till stenpartiet och plocka in redskapen som stått där sen förra söndagen.
Jag började nämligen på att röja bort massa ogräs där
som jag sen avbröt för att jag skulle träna
och sen vet ni ju hur det gick.
Och så plocka fram regnmätaren ur bon och sätta upp den.
Fast kanske lika bra att låta bli
och vara lyckligt ovetandes om hur mycket vatten det kommer ner.
Söndag brukar vara lika med gräsklippning
men det är för blött idag så det får vänta.
Och inte växer det så mycket heller i den här temperaturen.
Telefonen min visade +6 grader som upplevs som -1.

Igår lämnade vi i alla fall tillbaka Jacob
och passade på att hälsa på Lisa o Jimmmy i deras första egna hem.
Det var en fin lägenhet och när allt kommit på plats så blir det nog riktigt mysigt.
Lisa hade fått upp fina gardiner i kök och sovrum.
Möbler är mest gamla begagnade men fungerande.
Vi hade med oss en blomgrupp som dom kan ha inne eller på balkongen.
Erika o Johan fick en likadan för det har inte blivit av tidigare.
Jag har blivit lat med kameran så det blev inga bilder.

Nähä, om jag skulle ta att tända i pannan så vi får varmt inne i alla fall,
ta mig in i duschen och sen sätta igång med att göra så lite som möjligt.
Hoppas ni gör er en bra dag trots det tråkiga vädret.

Kommentera inlägget här: