Carina

Kaktusblomma

Kategori: Vardag

När jag inredde nya sovrummet köpte jag en kaktus till det lilla fönstret.
Dels för att en stor blomma itne får plats
och så är jag lite dålig på att komma ihåg och vattna.
Och titta vad den överraskade då.



Har ju hört att kaktusar KAN blomma
men har knappt trott på att det var möjligt.
I alla fall inte hemma hos mig.

I övrigt är det student idag.
Allt är förberett och Stefan har redan åkt iväg.
Jag själv ska göra mig iordning nu för att om ett par timnmar
hämta upp Bella i Flen innan vi åker ner till Nyköping.
Känns som det är gott om tid men bäst att sätta fart.
Ska måla naglarna och det kan ju vara trevligt att göra det i tid
så att de hinner torka ordentligt.
Jag brukar alltid lyckas sabba det innan det torkat till.

Vädret visar sig från sin bästa sida.
Tack för det!
Kommentera inlägget här: