Carina

Katrineholm

Kategori: Vardag

Oj vad jag sov imorse.
Hade inte satt nån klocka men brukar alltid vakna några gånger vid 6-7 tiden.
Nu när jag slog upp ögonen första gången visade klockan på 09.18.
Om jag inte varit så kissnödig hade jag säkert sovit ännu längre.

Tog det lugnt med frukost och sen åkte jag till mamma.
Vi var till ICA Maxi och handlade.
Mamma hade inte varit där sen de byggde om och det är ju "bara" 2 år sen.
Hittade en ny kompis till Stefan.
Han verkar inte särskilt intresserad för han har inte öppnat kartongen än.



Skämt åsido men vi behövde verkligen en ny dammsugare
eftersom vår börjar ramla isär mer och mer.
Och vi hade bestämt att köpa en ny när skatteåterbäringen kom.
Och det är ju Stefan som dammsuger mest här hemma.
Så det blir ju lite som hans
men jag får säkert låna den om jag får lust.
Tyckte det var ett himla bra pris ändå 1.299:- mot ordinare 2.299:-
Och så fick man en fotboll på köpet, det ni!
Nu är den inte blå utan vit men det får väl vara OK.

Annars fick mamma en present idag.
Jag hade köpt ett fårskinn till henne.
Hon pratade om det i höstas och nu kändes det bra att kunna köpa
en fin present till henne bara för att jag ville.

Nu har Stefan och jag kvällsmys vid varsin dator.
Han med öl, jag med vin.
Han kollar hotell i Stockholm
och vad jag pysslar med ser ni ju här.

Kanske skulle ta och packa upp kartonen.

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: