Carina

Dagen idag

Kategori: Ute

Idag blev det sovmorgon.
Vaknade strax efter 6 ungefär som jag brukar men somnade om.
Sen sov jag länge och låg kvar i sängen ännu längre.
Sen frukost och TV så halva dan hade gått innan jag kom igång.
Hjälpte Stefan med det vanliga söndagsnöjet - vedkörning.
Sen rensade jag lite i några rabatter.
Krokusarna har börjat blomma och det sticker upp tulpan- och påskliljeblad lite överallt.
Tror att haren (eller är det rådjuren) hittat krokusarna också för några var avgnagda.
Jag blandade i ordning nån blodmjölssörja som jag sprutat på lökväxterna,
rosorna och bläbärsbuskarna.
Kladdigt var det och jag tror inte att spruta var någon bra idé.
Hade varit bättre att pensla på geggan tror jag
men hoppas att det ska hjälpa i alla fall.

Vi gick en sväng ner till sjön och kollade läget.
Kan konstatera att vi inte varit på isen mycket i vinter
och nu är det för sent.
Även om den fortfarande ligger så vill jag inte gå ut på den.
Dom har avverkat en massa nere vid sjön, lite längre bort än vår plats.
Det syns från köksfönsteret att det är mycket öppnare mot vattnet.

Dom har fällt en STOOOR lönn som stod vid soptunnorna.
Det kommer också innebära att vi får mer ljus och mindre löv.
Men den stora i hörnet av vår gräsmatta står kvar så vi får nog löv så det räcker ändå.
Vår granne och en av hyresvärldarna tycker det är ledsamt.
Han är född här för sådär dryga 60 år sen och träden var nog stora redan då
så för honom har dom en speciell innebörd
men jag tycker mest det känns skönt och sörjer det inte.
Det enda kan vara att det blev lite naket vid soptunnorna och att dom syns mer nu.
Innan stod dom mer i skymundan.



Vi visste att trädet skulle bort och föreviga det på bild.
Stefan står vid "sockerdrickshålet". Han ser rätt liten ut i jämförelse.
Kommentera inlägget här: