Carina

Fy hundan

Kategori: Vardag

Imorse var det trötta jag.
Hade gärna sovit en stund till men vill man samåka så är det bara att pallra sig upp.
Det var riktigt fint väder när vi åkte iväg vid 5.
Månen som en liten smal skära i nedan.
Jag fick dra ner persiennen på jobbet eftersom morgonsolen gassade rakt in i skärmen.
Gissa om jag blev snopen när det sen helt plötsligt regnade och SNÖADE.

Sen blåste det värre än värst.
Det finns en flaggstång utanför ett av föndtran och emellanåt trodde jag att den skulle gå av.
Jag bestämde mig för att stanna inne på lunchen.
Vem vet, kanske man blåst bort annars.

Efter jobbet åkte vi förbi hos Jacob.
Åt mellis, lekte, dansade och sjöng.
Jacob ville gå ut och vi trotsade vinden och gick ut en stund.
Jacob gungade ... och gungade.
Han verkade rätt oberörd av att det blåst svinkallt men vi vuxna ledsnade snart.
Sa hejdå, till Jacobs stora besvikels och åkte hemmåt.



Nu har vi sett sista avsnittet av "Äkta människor".
Jag har ju gillat den serien fastän det inte hör till vanligheterna med det som väl kan klassas som Science Fiction.
Och en anledning till att jag har svårt för det är att det blir så konstiga slut.



Kommentera inlägget här: