Carina

Molly

Kategori: Katterna

Nu var det inte bara en alldeles underbar fantastisk vårdag igår.
Den innebar också en stor förlust och sorg.
När Stefan håller på med bilen så hör han hur det dunsar till på vägen.
Han kommer infarandes i köket där jag befinner mig och ropar

-Carina, kom fort! Molly har blivit påkörd!

Han kunde inte med själv att gå upp på vägen.
Så av med fårskinnstofflorna och på med Foppakopiorna.
Och där låg hon med tungan utanför munnen och död blick.
Vår högt älskade Molly.



När jag plockade upp henne så kom det en bil och saktade in
ja den stannade rent av till och ville höra hur det var med katten
och det fanns ju bara ett ord - DÖD.
Den bilisten stannade och frågade men tror ni bilen som körde på henne stannade.
Inte då - sportbilar har väl inte tid till sånt.

Satt länge på trappen med finaste Molly i knät.
Sen fick hon en plats bland de andra på kattkyrkogården.
Saknaden är stor här hemma.



Det konstiga är att Siri verkade förstå direkt att något förändtrats.
Jag menar Molly kan ju vara borta i timmar och Siri är som vanligt.
Nu förändrades hennes sätt redan nån timme efteråt.
Men katter ska ju vara väldigt mediala (heter det så?) så kanske hon visste.

Molly var nog den mest specialla katt av alla katter.
Hon var värsta gosegrisen och med överallt så det är fruktansvärt tomt.

KOMMENTARER:

  • Agnieszka-2barnsmorsan säger:
    2012-03-25 | 11:06:13
    Bloggadress: http://agnieszka.blogg.se/

    Beklagar:(

  • Mary säger:
    2012-03-25 | 11:23:30
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se/

    åh..vad hemskt:S

    Känner verkligen med er.

  • Bodypalace säger:
    2012-03-25 | 12:37:38
    Bloggadress: http://bodypalace.blogspot.com

    Gör gärna ett besök i min kanske lite ovanliga blogg men ack så nyttig. (inget för sånna som inte gillar omklädningsrum)



    Fler besökare är inget jag presonligen vinner på. Budskapet är vikigast. Tillsammans kan vi få fler att må bättre och stoppa det som sker att alla ska se ut på ett visst sätt för att accepteras.



    Så hoppas denna lilla reklamkommentar är okej, annars får du skälla ut mig så gör jag aldrig om det! =)

  • Anastasia säger:
    2012-03-25 | 13:05:41
    Bloggadress: http://luckyfourteen.blogg.se/

    Herregud, jag skulle bli helt körd ifall detta hände min katt. Beklagar verkligen sorgen.

Kommentera inlägget här: