Carina

Utedag

Kategori: Ute

Gårdagen ägnades åt uteaktiviter.
Stefan och jag hjälptes åt att klippa ett av fruktträden.
Det blir många konstiga ställningar för att komma åt överallt.
Sen smet jag från det tråka plockepinnet och satte fyr i tunnan
för att elda upp riset.



Nu blev inte allt eldat eftersom jag underhöll brasan för dåligt och den självdog
och så ville jag in  och vispa ihop våffelsmet.
Våffeldagen är visserligen idag men idag finns inte tillfälle till våfflor
eftersom vi ska iväg till svärföräldrarna på middag.
Jag lovar, vi kommer att vara mätta och fulla i magarna ändå.

Stefan plockade fram högtryckstvätten efter vinterförvaringen
och den här gången hade den överlevt vintern.
Nu ser bilen mycket trevligare ut.

Kunde också konstatera att några fler krokusar fått offra sig
och nu är jag säker på att det är rådjuren, dom hade lämnat fotavtryck efter sig.
Så nu har jag penslat på mer blodmjölsgegga.
Raberberknoppen börjar titta upp även om den knappt syndes.
Men tittar man noga så är den där.

Kommentera inlägget här: