Carina

Balansplatta mm

Kategori: Vardag

Jag har fått problem med min högerfot.
Den jag stukade för drygt 2 år sen.
Då krånglade den ju länge och det blev ett par besök hos kiropraktorn innan den blev bra.
Förra försommaren krånglade den igen och jag var tillbaka till kiropraktorn.
Båda gångerna fick jag låna hem en balansplatta
för att stärka upp all muskulatur i bland annat vristerna.
Många gånger har jag tänkt att jag ska köpa mig en egen
men det har liksom inte blivit av.

Jag fick ju ett presentkort på 200:- på Stadium av mina träningskompisar när jag fyllde.
Det låg fortfarande och tog upp en massa plats i min välfyllda plånbok (ironi).
I Nyköping finns bara Stadium outlet och jag tycker inte jag brukar hitta något där.
Typ 500 knallgula shorts, alla i storlek XS brukar vara utbudet.
Så mina förhoppningar att hitta en balansplatta var inte särskilt stor.
Men vad är bland det första jag stöter på?
Jo visst, balansplattor och det till halva priset.
Strax bredvid fanns hantlar och jag tyckte nog att jag behövde ett par sådana också.
Det blev 1 kg varianten.
Blir de för lätta för jag köpa nya.
Nu hade jag överskridit mitt presentkort med 25:-.
Var naturligtvis tvugen att kika lite mer och vad hittade jag då.
Jo ett par supersköna walkingskor.
Har inga riktigt bra sådana.
Mina Reebook gav upp efter typ 5-7 år och är kasserade.
Förra året köpte jag ju mina hikingskor som jag använt när jag gått
men dom är inte bra (aningens för små)
och gav mig blånaglar på semestern förra året.
Men ändå, det ingick ju inte i min budget
men så kom jag på att det ju faktiskt ligger
en femhundring i ett kuvert här hemma
(även det en födelsedagspresent)
så då kunde jag väl köpa något vettigt för den.



Sen fortsatte jag in på Rusta när jag ändå var i närheten.
Behövde fylla på med tvål, schampo och sådana roligheter.
Passade också på att köpa 2 nya fleeceplädar att ha i soffan.
Vi brukar byta ut dom rätt ofta och dom gamla började se för tråkiga ut.

Tittade naturligtvis runt här också och hittade jättefina solcellslampor.
Och så fanns det dynor som skulle passa till våra Grythyttanstolar.
Men nu höll jag hårt i plånboken,
men en annan dag kanske.

KOMMENTARER:

  • Agnieszka-2barnsmorsan säger:
    2012-05-08 | 19:03:28
    Bloggadress: http://agnieszka.blogg.se/

    Härligt att få så mkt saker för en liten slant!



    kram

  • Mary säger:
    2012-05-08 | 20:34:24
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se/

    Riktig fynddag du hade på Stadium.

    Låter som om du verkligen behövde de där skorna också blånaglar är inte kul och förstör ju nöjet med att ut och gå.

Kommentera inlägget här: