Carina

Dungen

Kategori: Motion

Efter shoppingturen fick det bli en träningsrunda.
Stefan gav sig på att springa samma runda som vi gick häromdagen.
Jag gick över till dungen/skogspartiet som är på andra sidan gärdet.
Där jag körde för sådär 1,5 vecka sen.
Tanken var att köra samma som förra gången,
gå varannat varv och springa varannat,
men att öka på drivet i steget när jag sprang.
Pinsamt ju att jogga långsammare än vad jag går.
Tog med mig telefonen för att sen kunna se resultatet på Runkeeper.
Men nu fifflade jag med telefonen så det blev inget registrerat,
så så gick det med det.
Men tyckte nog allt att jag sprang på bättre den här gången
men å andra sidan blev det inte hela varv utan jag gick och sprang
kortare sträckor innan jag bytte.

Nu håller dom på att förstöra min runda med elstängsel.
Typiskt när jag fått till nåt jag gillar.
På ett ställe satt det stolpar nerslagna men ingen tråd (ännu).
Och när jag kom upp för backen var jag tvungen att kliva över en tråd.
Tappade totalt tempot där.
Får se hur jag gör nästa gång.
Det finns en annan stig bredvid
men då blir ju den korta rundan ännu kortare.
Men kanske ska se det positiva,
då kanske jag orkar spring ahela varvet runt med lite bättre tempo.


Det är inte den här kalibern på varje sig stängsel eller djur utan 2 tunna trådare
(som var lätta att kliva över) som jag tror ska stänga inne 2 lata fåratackor.
Kommentera inlägget här: