Carina

Dyr dag

Kategori: Vardag

Idag ställde vi kosan till Vingåker och Factory Outlet.
Jag har dömt ut Stefans kostym som helt fel.
Sist det var kostymdags så fick han heltenkelt skippa den
och istället köra med ett par snygga byxor, skjorta slips och tröja.
Det var sådär 78 gånger snyggare.
Men nu inför stundande student så ville han skaffa sig nåt nytt.
Det är ju ett provande det där med kostym,
både överdel och underdel ska ju passa.
Nu finns det ju en ofantlig kombiantion av herrstorlekar
(jämfört med dam)
och han började med att prova ut en kavaj som var bra.
Men då passade ju inte byxorna.
Nu var just den här kosymen en modell som även såldes splittad
d v s kavaj o byxa separat
så då skulle vi ju hitta ett par byxor där.
Inte det lättaste.
Men killen var bussig och sa att han kunde splitta en kostym.
Stefan provade ett par byxor i stl 50
men dom var för stora i midjan och i kortaste laget.
Jag raggade upp ett par 150 och dom borde ju vara samma midjemått på
men inte heller, dom var perfekta
men istället lite långa.
Nu har dom ju sömmerska där som syr om
men jag tog på mig det jobbet, ville först att han skulle prova med rätt skor.


Fint ska det va

Sen skulle det ju vara snyggt med en ny skjorta till.
Men där hittade han ingen som han gillade och som var i rätt storlek.
Vi bestämde oss för att stanna till i Katrineholm på hemvägen
för att se om det kunde finnas nån skjorta där
och ev ett par nya skor.
Skor hittade han men ingen skjorta.


Ny versus gammal

Istället gjorde jag ett snabbvarv först på Kapp-Ahl
där det alltid brukar finnas nåt jag gillar, men ingenting.
Fortsatte in på Lindex, där jag sällan hittar nåt,
och plockade på mig en hel knippe med mestadels klänningar.
Det fanns flera jag gillade men slutade med en "jeansklänning".
Det stod mellan den och en festligare klänning
som var genomskinlig och hade kräft en underklänning.
Det fick bli den här, tror att den kommer att bli en favorit i sommar
bara vi får lite värme.
Men skulle vilja hitta en liten söt kofta till också.
Fast nu passar ju inte liten på mig så får väl bli en modell större då.
Kanske borde kolla på Bon Prix.


Sneak peek på min klänning

Under tiden jag provade klänningarna skickade jag Stefan att titta på nåt fint till Jacob.
Och han hittade nåt jättefint.
Vill inte skriva här vad det är, eller visa, eftersom det ska bli en överraskning.
Men Moffa var väldigt noga med att det var han som skulle betala det och inte Ninna.
Hoppas det kommer bilder med Jacob som manekäng framöver.

Väl hemma så provade Stefan kostymen med skjorta o slips som redan fanns
och så de nya skorna.
Han var så himla fin, blev lite nyförälskad i honom.
Bilder kommer men det blir inte förrän på studenten.


Kommentera inlägget här: