Carina

En bra dag

Kategori: Ute

Idag har varit en bra dag.
Den började med en bra natt.
Nuförtiden tycker jag att jag sällan sover gott hela natten
utan kan vakna flera gånger innan det är dags att gå upp.
För det mesta somnar jag snart igen men ändå.
Men inatt sov jag väldigt bra.
Var uppe och kissade en gång vid den tiden som jag brukar kissa på vardagsmornarna
för att sen krypa ner och somna om så där skönt.

Annars har vi klippt gräs idag.
Efter att Stefan meckat med gräsklipparna, bytt olja och sånt där kul.
Själv roade jag mig under tiden med lite fönstertvätt
och att torka av trädgårdsmöblerna och ställa dem på plats.

Sen dök Helene och Bosse upp (Stefans ex med man)
för att prata lite inför Lisas studnade student.
Det blir nog bra det.

Det har varit konstrunda i helgen och en granne och smått bekant var med bland utställarna.
Så en timme innan sluttiden cyklade jag bort för att titta på hennes alster.
Fina tavlor i olja och pastell.
Blev särskilt förtjust i en pastell som hon kallade "Höst i provence".
Blev kvar där ett tag och samspråkade över ett glas vin i deras växthus.

Våäl hemma så blev det lite mat och så gjorde jag veckosallad.
Har inte gjort det på länge men nu så.
Använde min fina Moulinex (hure stavas det egentligen?) men klantade mig lite
så jag hade vitkål och morötter i halva köket.
Blev en rejäl avtorkning efteråt.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2012-05-07 | 13:27:21
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se/

    Oj, hur lyckades du få vitkål och morötter i halva köket?

    Föresten har du tänkt på att en del morötter man köper i mataffären är väldigt oranga. Min matberedares påtryckningsrör har blivit orangefärgat av att jag gjort mycket veckosallad, och sist jag gjorde morotsbröd såg det ut som om jag bakat saffrans bullar:)

Kommentera inlägget här: