Carina

Ensam hemma

Kategori: Vardag

Lite ovanlig morgon idag då jag är ensam hemma.
Jag ledig och Stefan jobbar.
Ja Siri är hemma också.
Hon bestämde sig för att väcka mig en halvtimme innan klockan ringde.
Tänk så mycket väsen en katt kan föra.
Hon går runt och jamar, kloar lite i mattan och liksom stampar i golvet.
Och nu hade hon ju fått mat och gå ut på morgnen
men hon tycker visst inte att man ska ligga och dra sig.
Och det ska hon säga som ligger och sover större delen av dygnet.


Yohurten har jag redan slevat i mig

Nu är det datafrukost men bara den är avklarad så ska jag ta på mig städrocken
och ta fram snabeldraken, dammtrasan och golvmoppen.
Tänkte Stefan skulle slippa städa hela huset så jag har lovat ta ovanvåningen.
Mer hinner jag nog inte för senare på förmiddagen ska jag åka och hämta mamma
och sen ska vi på utflyckt i vårgrönskan.
Hoppas molnen skingrar sig och vi får lite sol.

Ha en skön klämdag alla vänner!

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: