Carina

Loppisen

Kategori: Vardag

En rapport från loppisen.
Dagen började gråmulen och lite sval.
Det hade ju varit så fint väder på fredagen
men det försvann väl en del av med det intesiva åskoväder
som var på natten mellan fredag och lördag.

Jag hade packat in det mesta i bilen på kvällen innan
så det var bara att äta lite frukost och packa ihop det sista
för att sen åka iväg till Broby.
Tror jag var där precis 8.00.
Skönt att vara i tid och slippa stressa för att få allt på plats.
Jag fick låna ett bord och började att täcka det med ett par gamla
duschdraperier som fick hänga ner på sidorna
(och på så sätt dolde det som jag förvarade under bordet).
Sen täckte jag med ett svart sammetstyg som jag inhandlat enkom för detta.
Och sen försökte jag arrangera mina prylar.
Tyckte jag lyckades riktigt bra.
Fick faktiskt beröm av en person för att jag hade ett fint bord.
Jag var klara c:a en halvtimme innan det hela började
och han ta en macka och en kopp kaffe samt gå på toa innan det hela körde igång.



Det var ganksa många säljare men tyckte det var dåligt med publik/kunder.
Jag tror att det är för mycket av alla loppisar och att marknaden liksom är mättad.
Men jag gjorde lite affärer i alla fall.
Ljudböcker och bling-bling var det som gick bäst.
Många var imponerad av Bellas skor men sålde bara ett par och det var ett par låga pumps.
Och alla människor verkar vara inne på GI och alla möjliga dieter
eller så bakade de sina kakor själva för det sålde jag inte alls mycket av.
Men Stefan blev nog glad när jag kom hem med massa kakor igen.

Efter att ha räknat av bordshyran och tyget jag köpt så blev det väl några hudralappar över.
Kan säga att det är inget jag gör för pengarnas skull
men det är lite småroligt att delta.
Bästa kunderna tycker jag är barnen.
Dom gillade bling-bling-grejorna.
Och då säger jag gärna ett lågt pris men när vuxna ville pruta oskäligt lågt
då sa jag ifrån.
Sålde faktiskt en CD-spelare till väl lågt pris
men  ville inte släpa hem den igen.
Den skulle bara bli ståendes och inte vara till nån nytta.
Nu kan den glädja en kille/man i hans verkstad istället.



KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2012-05-28 | 22:17:35
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se/

    Verkligen ett snyggt loppisbord!

    När jag åker till jobbet på lördagar passerar jag genom en loppis precis bakom jobbet. Kan säga att bara titta på högarna med skrot bara uppskyfflat på borden avskräcker för att kolla närmare.

    Såg borden ut som ditt skulle jag nog ta en närmare titt:)

    Tråkigt med din fot. Du får vara rädd om dig nu och vila den ordentligt så piggnar den nog till så du kan skutta runt resten av sommaren sen.

Kommentera inlägget här: