Carina

Skötesel av bil och gräsmatta

Kategori: Ute

Idag stod biltvätt/städ och klippning av gräsmatta på programmet.
Stefan tog sig an bilen och jag gräsmattan.
Men vi hjälpte varandra lite åt båda håll.
När vi var till Linköping för några veckor sen köpte vi ju en ny bilklädsel.
Den har sen legat och väntat på att komma på plats.
Vi hjälptes åt att brottas med den.
Universalmodell som ska passa en massa olika bilar
med en massa gummitåtar under som ingen människa begriper hur man sätter ihop på bästa sätt.
Nu är den i alla fall på plats.


gammalt och nött

Från början ville jag inte ha rött utan bara svart eller möjligt vis med grått inslag
men så övertalade Stefan mig.
Det är ju rött i dörrsidorna också och bara svarta skulle se lite dystra ut.
Och jag är nöjd med resultatet.
Kunde dock konstatera att mitt torra skin fnulade av sig bra på klädseln.
Blir väl att ha hetäckande kläder i bilen.


nytt och fräscht

Ja för idag kunde man faktiskt ha linne och shorts på sig
även om solen inte lyste hela tiden.
Så hoppas att det blev någon färgskiftning på ben och armar idag.
Och om vädret håller i sig så kanske det snart blir knickerdickers eller kjol till stan
med bara ben och då är det kul om inte benen lyser helvita.
Får se till att smörja dom ordentligt också så inte allt torrt skinn gör dem ännu vitare.
Ja jag är en riktigt torris fast jag smörjer mig efter varje dusch.

Gräsmattan blev klippt också och Stefan tog sig an kantklippningen också
så nu ser det riktigt fint ut.
Men säkert redan imorgon är det fullt med gula blommor i gräsmattan igen.
Kankse borde vi försöka bekämpa maskrosorna.
Fast visst är det rätt fint också?

Idag skördade jag också rabarbern för första gången.
Det är massor av stjälkar men dom är rätt spinkiga så det gick åt några stycken
för att få ihop till en paj.
Den avnjöts ute och gott var det.

Har också plockat med en del grejer som jag tänkt försöka sälja på loppisen nästa lördag.
Får se vad det kan bli med det.


Siri gillar filten på vedlåren
Kommentera inlägget här: